امروز ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

حسن خسروشاهی موسس شرکت مینو و یکی از برترین کارآفرینان و ثروتمندترین مردان کانادا در حال حاضر

بیوگرافی - حسن خسروشاهی موسس شرکت مینو و یکی از برترین کارآفرینان و ثروتمندترین مردان کانادا در حال حاضر 

حسن خسروشاهی ، کارآفرین برجسته ایرانی-کانادایی، در سال 1319 در تهران متولد شد. اصالت او به شهر خسروشاه از توابع تبریز در استان آذربایجان شرقی می­رسد و در دو رشته‌ی­ حقوق و اقتصاد در دانشگاه تهران تحصیل کرده است. علی، پدر حسن خسروشاهی، قبل از انقلاب دو شرکت مینو و الوند را تاسیس کرد. شرکت مینو گروه صنعتی بزرگی است که در زمینه‌ی تولید و پخش مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد. سود حاصل از این شرکت تولیدی در سال 1357 بالغ بر 350 میلیون دلار برآورد شد.

گروه صنعتی مینو علاوه بر تولید محصولاتی تحت نام خود، به تولید محصولاتی تحت لیسانس برندهای دیگر نیز می­پردازد. از جمله­ ی این برند ها می­توان به ساندوز، یونایتد بیسکِت، گروه اورِآل، بوتس و جی. دی سیرل اشاره کرد. خانواده‌ی خسروشاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مقصد کانادا ترک کردند. حسن خسروشاهی نیز در سال 1360 به کانادا مهاجرت کرد و در شهر ونکوور سکنی گزید. تقریبا یک سال بعد، او به شغل خانوادگی روی آورد و وارد عرصه‌ی کسب و کار شد.

حسن خسروشاهی فعالیت اقتصادی حرفه­ای خود را در سال 1982 و با تاسیس اولین شعبه‌ی فروشگاه «فیوچر شاپ» آغاز کرد. فیوچر شاپ فروشگاه­ زنجیره­ای قطعات الکترونیکی است که در سراسر کانادا شعب بسیاری دارد. این فروشگاه آن‌قدر بزرگ است که هر کسی در کانادا حتما یک بار برای تامین وسایل الکترونیکی مورد نیاز خود به این فروشگاه سر زده است.

اولین شعبه‌ی این فروشگاه در مقایسه با شعبی که ­اکنون دارد، بسیار کوچک بود و مساحت آن به 370 متر مربع می‌رسید. فیوچر شاپ در ابتدا فقط به فروش محصولاتی مانند کمودور می‌پرداخت، ولی به تدریج تعداد کالاهای عرضه شده توسط این فروشگاه و تعداد شعب آن افزایش یافت. این فروشگاه رشد چشمگیری پیدا کرد، به طوری که در سال 2001، در صدر تمامی فروشگاه­های کانادا قرار گرفت. در این سال، تعداد شعبه‌های فیوچر شاپ در سراسر کانادا به 90 شعبه می‌رسید که در مجموع 7300 کارمند و فروشنده در آن مشغول به کار بودند. در آن زمان، مجموع فروش این فروشگاه به حدود 2 میلیارد دلار رسید. رشد روز افزون این فروشگاه زنجیره­ای همچنان ادامه یافت تا این‌که در سال 2006، تعداد شعب آن در استان­های کانادا از 118 شعبه تجاوز کرد.

خسروشاهی برنامه‌ی گسترش شعب این فروشگاه به آمریکا را نیز دنبال کرد، ولی متاسفانه در سال 1999 این برنامه برای ورود به بازار خرده­ فروشی آمریکا با شکست روبه ­رو شد. این مسئله در نهایت باعث شد که 30 شعبه از فیوچر شاپ در آمریکا تعطیل شود. در سال 2001، شرکت «بست بای» امتیاز این فروشگاه را به ارزش 580 میلیون دلار از حسن خسروشاهی خرید و در نتیجه نام این فروشگاه در حال حاضر تحت تملک این شرکت آمریکایی قرار دارد.

پس از واگذاری امتیاز فیوچر شاپ به بست بای، خسروشاهی به فعالیت در زمینه­ های ساخت و ساز و زمین گلف، مراکز خرید و همچنین خرید و بازسازی مراکز ورشکسته مشغول شد. در سال 2007، خسروشاهی مدیریت موسسه‌ی «فراستر» را به دست گرفت. قبل از آن و در 2006، او ریاست شرکت سهامی عام پست کانادا را بر عهده داشت. علاوه بر این، خسروشاهی عضو کنسول تجاری بریتیش کلمبیا و همچنین بنیانگذار هولدینگ «پِرسیست» نیز هست. به مدت سه سال هم، یعنی از اکتبر 2013 تا 30 نوامبر 2016، خسروشاهی مدیر بانک کانادا بود.

طبق برآوردهایی که انجام شده، ثروت خالص خسروشاهی در سال 2008 به حدود 770 میلیون دلار می‌رسید و ارزش خالص دارایی­های او در 2012 بالغ بر 940 میلیون دلار می‌شد. طبق آخرین محاسبات که به سال 2012 بر می‌گردد، تخمین زده شد که ثروت خالص حسن خسروشاهی چیزی نزدیک به 950 میلیون دلار کانادا است. آخرین تخمین هم به سال 2016 مربوط می­شود که نشان می‌دهد دارایی خالص حسن خسروشاهی از مرز 1.16 میلیارد دلار آمریکا گذشته است.

از جمله افتخارات حسن خسروشاهی می­توان به این نکته اشاره کرد که نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا در سال 2003 او را سخاوتمندترین خیر و حامی مردم معرفی کرد. در سال 2004، خسروشاهی به عنوان شست و چهارمین فرد ثروتمند کانادا شناخته شد و این در حالی است که در سال 2000 هم در لیست 100 ثروتمند کانادا، رتبه‌ی نود و دوم را از آن خود کرده بود.

نزهت، همسر حسن خسروشاهی، یک فعال اجتماعی است و چندین سال است که در امور خیریه فعالیت دارد. در سال 2005، او به عضویت هیئت مدیره‌ی رادیو دولتی CBC درآمد. علاوه بر فعالیت­های خیرخواهانه، نزهت خسروشاهی در حوزه‌های هنری نیز کار می‌کند. بهزاد، پسر حسن خسروشاهی، نیز در زمینه کسب و کار مشغول است. او که هم اکنون ساکن شهر تورنتو در کانادا است، مدیریت شرکت سهامی دارویی «دراگ رویالتی» را بر عهده دارد. پسر دیگر حسن خسروشاهی، دارا که فارغ ­التحصیل رشته بیوالکتریک از دانشگاه براون است، در حال حاضر یکی از برجسته ­ترین مدیرانی است که در زمینه فناوری اطلاعات کار می‌کنند. از جمله سوابق مدیریتی دارا می­توان به مدیریت شرکت مسافربری «اکسپدیا» و رزرواسیون آن­لاین اشاره کرد. در زمان مدیریت دارا خسروشاهی، اکسپدیا فعالیت­های خود را در بیش از 60 کشور جهان گسترش داد. در حال حاضر، دارا خسروشاهی به مدیر عاملی شرکت «اوبر» اشتغال دارد که بزرگترین سیستم تاکسیرانی اینترنتی جهان به شمار می­رود.

   

نزهت خسروشاهی همسر حسن خسروشاهی   

 

دارا خسروشاهی پسر حسن خسروشاهی و مدیرعامل اوبر 

با این‌که حسن خسروشاهی یکی از برترین کارآفرینان و ثروتمندترین مردان کاناداست، ولی کمتر ایرانی اطلاعات درستی درباره زندگی و کسب و کارها و موفقیت ­ های مختلف وی دارد. گاهی حتی کسب و کارهایی را به غلط به او نسبت می­دهند. از جمله مواردی که بسیار دیده شده این است که او را موسس شرکت «وست ادمونتون مال» می­دانند. این امر بیشتر به این دلیل است که حسن خسروشاهی میانه‌ی خوبی با رسانه‌ها ندارد و مصاحبه‌های اندکی از او در دست است. به طور کلی می­توان گفت که خسروشاهی علاقه‌ی چندانی به شهرت ندارد و زندگی تجاری خود را به دور از هر نوع خبرسازی و حاشیه ­ای آغاز کرده و ادامه داده است.


برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


دانستنیهای حقوقی

درباره شهرکهای صنعتی

سرگذشت کارآفرینان

نکات مهم درباره انبار

ارز ، دلار ، طلا و سکه

اقتصادی ، صنعتی ، حوادث


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال