امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 مایکل لطیفی سرمایه دار ایرانی کانادایی ساکن تورنتو است پسر او نیکولاس لطیفی متولد 1995 راننده مسابقات اتومبیلرانی است

مایکل لطیفی، تاجر ایرانی‌-کانادایی با خرید ده درصد از سهام شرکت مک‌لارن سومین سهام‌دار عمده این خودروساز بریتانیایی شده است. مک‌لارن علاوه بر ساخت خودروهای اسپرت در مسابقات فرمول یک هم رقابت می‌کند و یک شرکت فن‌آوری هم در زیرمجموعه خود دارد.

آقای لطیفی مالک شرکت غذایی سوفینا در کانادا است. فرزند ۲۲ ساله‌اش، نیکلاس لطیفی در مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول دو رانندگی می‌کند و هم‌زمان راننده ذخیره تیم فرمول یک فورس ایندیا است.

مایکل لطیفی، کارآفرین ایرانی-کانادایی که پسرش نیکولاس در حال حاضر به عنوان راننده ذخیره در تیم «Force India» در مسابقات فرمول ۲ مشغول فعالیت است، موفق شد با پرداخت ۲۰۴ میلیون پوند، چیزی در حدود ۱۰ درصد از سهام گروه مک‌لارن را خریداری کند. نکته مهم اینجاست که این سرمایه‌گذاری هم شامل تیم مسابقه‌ای فرمول یک مک‌لارن می‌شود و هم خودروسازی‌اش و به این ترتیب، لطیفی به سومین سهامدار بزرگ مک‌لارن تبدیل شد. دیگر سهامداران بزرگتر مک‌لارن، هلدینگ بحرینی «Mumtalakat» با ۵۶ درصد سهام و گروه «TAG» به مالکیت «منصور اوجیه» با ۱۴ درصد سهام هستند. «شیخ محمد بن‌عیسی آل‌خلیفه»، رئیس اجرایی مک‌لارن درباره سرمایه‌گذاری کلان لطیفی در این کمپانی گفته است :«تزریق این مقدار سرمایه، برگ برنده‌ای برای استراتژی آینده ماست و ما خوشحال هستیم که مایکل لطیفی به خانواده مک‌لارن پیوسته است.» 

لطیفی نیز در همین رابطه در اظهار نظری جالب عنوان کرد: «مک‌لارن از دیرباز یکی از برندهای مورد علاقه من بوده و به همین دلیل تصمیم گرفتم با سرمایه‌گذاری در این کمپانی، تجارت خود را توسعه دهم. مک‌لارن یک کمپانی منحصر بفرد در زمینه خودروسازی، تکنولوژی و رقابت‌های فرمول یک است و افق‌های بسیار درخشانی را پیش روی خود می‌بیند. تمامی این موارد باعث شد که به سرمایه‌گذاری در این کمپانی بزرگی اقدام کنم و باید اعتراف کنم که این تجارت، تجارتی توام با علاقه شدید قلبی است.»

لطیفی کیست؟

داستان زندگی مایکل لطیفی شباهت بسیار زیادی به اکثر مهاجرین ایرانی دارد. خانواده لطیفی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشور را به مقصد کانادا ترک کردند و این در حالی بود که مایکل، نوجوانی پر شر و شور بود و تمایلی برای خروج از وطن و ترک دوستان‌اش نداشت. با این وجود، جبر زمانه موجب شد او بر خلاف میل باطنی‌اش، به همراه خانواده راهی دیار غربت شود.

وضعیت مالی خانواده لطیفی به هیچ عنوان خوب نبود و از این رو مایکل مجبور شد در همان ماه‌های نخست حضور در کانادا روی پای خود بیاستد و به همین منظور در یکی از شعب رستوران‌های زنجیره‌ای «مک‌دونالدز» مشغول به کار شد. خودش می‌گوید حقوق دریافتی‌اش برای هر ساعت کار در مک‌دونالدز چیزی در حدود ۵ دلار کانادا بود و او هر روز بعد از مدرسه، به مدت ۴ ساعت در رستوران کار می‌کرد.

کار و تحصیل در کنار هم طبیعتاً کاری بسیار سخت است، به ویژه اگر نوجوانی خارجی باشید در کشوری غریب، ولی مایکل از همان زمان نشان داد که انگیزه زیادی برای پیشرفت دارد. او که در قسمت بسته‌بندی مک‌دونالدز فعالیت می‌کرد، به منظور کسب درآمد بیشتر، به صورت داوطلبانه در زمان‌های استراحت‌اش، سفارشات مشتریان نزدیک به رستوران را به درب منازل‌شان می‌رساند، کاری که باعث شد درآمد مایکل با توجه به انعام‌های دریافتی‌اش از مشتریان، به رقم ۲۹۰ دلار در ماه برسد. 

مایکل به لطف هوش سرشارش، در درس‌هایش را نیز بسیار موفق بود و توانست با قبولی در رشته مهندسی الکترونیک، ادامه تحصیل دهد. ستاره لطیفی در دانشگاه نیز به خوبی به درخشش ادامه داد و توجه اساتید برجسته دانشگاه را به خود جلب کرد و در مدتی کوتاه، مایکل علاوه بر کسب مدرک کارشناسی در رشته مهندسی الکترونیک، مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتی را نیز دریافت کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


دانستنیهای حقوقی

درباره شهرکهای صنعتی

سرگذشت کارآفرینان

نکات مهم درباره انبار

ارز ، دلار ، طلا و سکه

اقتصادی ، صنعتی ، حوادث


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال