امروز ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

بیژن مهاجرین

نتیجه تصویری برای زندگینامه بیژن مهاجرین

رشته تحصیلی: فوق لیسانس ریاضی از آمریکا

فعالیت­: بنیان­گذار تولید سس مایونز در ایران  (۱۳۳۸)، راه ­اندازی کارخانه دیاموند، اولین تولیدکننده سس کچاپ و سس ماکارونی، پنیر پیتزا، اولین عرضه­ کننده خیارشور و رب گوجه ­فرنگی درظروف شیشه ای.

بیژن مهاجرین متولد ۱۳۱۵ و اهل تهران است. برای تحصیلات عالی به آمریکا رفت و پس از دریافت لیسانس ریاضی را هم به پایان رساند. برادرانش همه تحصیل­کرده­ های خارج و همان جا مشغول فعالیت­ در زمینه مواد غذایی بودند. وی نیز همواره یک فکر داشت؛ اینکه پس از بازگشت به کشور، فعالیت در زمینه غذا را پی­بگیرد.

با اطلاعاتی که در زمینه سس سفید هنگام تحصیل یافته بود، قصد تولید این چاشنی را در کشور به مرحله اجرا گذاشت. کار در ابتدا با یک همزن و یک کارتن روغن در زیرزمین منزل شروع شد و برای نخستین مرتبه در ایران سس مایونز به بازار آمد (سال ۱۳۳۸). پس از مدتی به یک کارگاه کوچک ۳۰ متری در منطقه یوسف ­آباد تهران انتقال یافت. شیشه را دانه­ای ۴ ریال و درش را هم ۲ ریال می­خرید. آن روزها وقتی یکی از رستوران­های معروف تهران ۲ کارتن مایونز سفارش می­داد شادی مدت­ها در جمع همکاران موج می­زد.

یکی از برادرانش (خسرو) که در آمریکا مسئول کنترل کیفیت یکی از بزرگترین کمپانی­های تولید مواد روغنی بود و در ایران جزو تدوین­ کنندگان استاندارد روغن، به عنوان مسئول فنی به همکاری آمد، کار گسترش یافت. کارخانه ­ای خریداری شد و تولید در سطح بالاتری انجام گرفت. اگرچه هنوز مردم از سس مایونز شناخت کافی نداشتند. اما از طرفی می­شد روی حضور ایرانیان تحصیلکرده خارج و همچنین افراد خارجی مقیم ایران به عنوان مشتری پر طرفدار حساب کرد. همان موقع بسیاری بودند که برادران مهاجرین را به بهانه عدم استقبال مصرف­ کنندگان و احتمال زیان­دهی از ادامه کار تولید باز می­داشتند. اما آنان به تنها چیزی که فکر نمی­کردند، سود مالی بود. نشاط حاصل از کار، نگاه به آینده و نتیجه فکر و اندیشه و پشتکار برای آنها مهم­تر و ارزشمندتر بود. ضمن آنکه محاسبه کردند حتی اگر ۲ هزار شیشه فروش ماهانه باشد و از هر شیشه نیز تنها یک تومان سود ببرند، درآمد خوبی خواهد داشت.

سال ۵۲ که شرکت مهرام کار خود را آغاز کرد برای کسب سهم بازار، دست به تبلیغات زد و مردم با مایونز آشنا شدند، همین موضوع سبب افزایش فروش سس دیاموند گردید. این روند افزایش و توجه عموم به مایونز حدود شش سال تداوم داشت.

سال ۵۸ که روغن برای واحدهای صنعتی کشور سهمیه ­بندی شد. کار تولید سس به مشکل برخورد. هیچ کس به یاری آنها نیامد. برادران مهاجرین با اتکا به دانش و توانایی مالی و عشقشان به کار ایستادند تا هنوز.

وی در سفرهایش به آمریکا تازه­ ترین مقاله­ های منتشره و آخرین کتاب­های چاپ شده در زمینه صنعت غذا را با خود به تهران می ­آورد تا همیشه از اخبار روز این صنعت آگاه باشد. معتقد است: ((باید همواره کیفیت را حفظ کرد. کسب پول و سود مالی در مرحله­ های بعدی و از نتایج چندم کار می­تواند باشد. چند برادر هستیم که همه تحصیلکرده خارج و در این زمینه دارای دانش لازم هستیم. همواره سعی کردیم بهترین و اولین باشیم.

سس کچاپ در ایران توسط این شرکت در سال ۱۳۴۹ به دست مردم رسید و یک سال بعد سس اسپاگتی را تولید کردیم سپس پنیر پیتزا زدیم. نخستین شرکتی بودیم که از ظرف شیشه­ای به جای قوطی فلزی برای عرضه خیارشور سال ۱۳۵۶ استفاده کردیم. اگرچه در ابتدا با مخالفت شدید وزارت بهداری و موسسه استاندارد مواجه بود، برای نخستین مرتبه رب گوجه فرنگی را سال ۱۳۵۸ در ظرف شیشه­ ای به بازار روانه ساختیم.))

دانشگاه از وی برای تدریس در رشته­ های ریاضی و فیزیک دعوت به همکاری کرد. اما با وجود درآمد خوب مالی آن، نپذیرفت. چون در خویش هیچ علاقه­ای به تدریس سراغ نداشت، کار را بیشتر دوست دارد. به واحد تولیدی جدید ((بیژن)) اشاره می­کند که چند سال پیش در شیراز تأسیس شده و بر این باور است که اگر این میزان سرمایه را در بخش دیگری مانند ساختمان سازی به کار انداخته­ بود سود کلانی نصیبش می،شد، اما او و برادرانش از کاری که در این واحد برایش انرژی مصرف می­کنند لذت می­برند و دلشان به محصول تازه­ای خوش است که به زودی روانه بازار می­گردد.

صنایع غذایی بیژن در حال حاضر با توانایی تولید حدود 5 دسته از مواد غذایی شامل سس‌ها، ترشی‌ها، شورها، مرباها و کنسروها سهم مناسبی از بازار را در اختیار داشته و به دلیل اعتقاد به حفظ کیفیت و ضرورت تأمین سلیقه مصرف‌کننده از حسن شهرت برخوردار است و اذهان عمومی به “بیژن” به عنوان یک فرآورده غذایی سالم و با کیفیت، اعتماد دارد.

 آدرس دفتر مرکزی:

تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر، خیابان احمدیان (پانزدهم)، پلاک 8

تلفن دفتر مرکزی:

021-88551000

021-88733344

فاکس: 66817848-021

کد پستی: 1513812345

آدرس کارخانه:

تهران، بزرگراه فتح، خیابان 17 شهریور، کوی کاوش، پلاک 10

تلفن کارخانه:

021-66808739

021-66807187

بازرگانی: 61966-021

فاکس: 66807186-021

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آدرس سایت: http://www.bijanfood.com

آدرس سایت استخدام بیژن: https://jobs.bijanfood.com/company/Bijan


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال