امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

نتیجه تصویری برای گروه صنایع غذایی ویتانا

گروه صنایع غذایی ویتانا یا مادر به عنوان نخستین تولیدکننده بیسکوئیت در ایران، فعالیت تولیدی خود را از سال ۱۳۳۷ آغاز کرد و در طول قریب به شصت‌سال حیات خود، توانست به یکی از محبوب‏ترین و با ارزش‏ترین نام‏های تجاری ایران تبدیل شود. کارخانه ویتانا دو سال پیش‌تر از تولید اولین بیسکوئیت‌های مادر در سال ۱۳۳۵ توسط برادران تهرانچی در خیابان امیریه راه‌اندازی شد؛ دو برادری که از خانواده‌ای سرمایه‌دار در تهران برآمده بودند و در آن زمان برای تولید اولین بیسکوئیت در کشور راهی آلمان و انگلستان شدند و دستگا‌ه‌های تولیدی کارخانه را از اروپا به ایران آوردند. به این ترتیب اولین صنایع تولید بیسکوئیت در کشور سر خیابان خلیج پا به حیات گذاشت. شصت کارگر اولیه کارخانه ویتانا در روزگاری که هنوز اتوبانی در تهران ساخته نشده بود، خیابان امیریه خاکی بود و درختان پارک شهر تازه کاشته شده بودند، هر صبح بوی خوش بیسکوئیت را روانه خیابان‌های اطراف می‌کردند.

کارخانه ویتانا به‌مثابه یک برند نوپای ایرانی به سرعت جان گرفت و محصولات متنوعی در کنار بیسکوئیت مادر به صنایع خود اضافه کرد. تولد این بیسکوئیت‌های نوستالژیک هم به جمله معروفی بازمی‌گردد که به این دو برادر نسبت داده می‌شود. آنها باور داشتند که باید بیسکوئیتی تولید کرد که به‌راحتی با دندان شکسته‌شده و با آب دهان نرم شود. احتمالا همین جمله کلیدی فلسفه بادوام تولید بیسکوئیت‌های مادر در تمام این شصت سال بوده است. البته برادران تهرانچی آنقدر در تهران نماندند تا شاهد ادامه حیات فرزند خود باشند. بعد از انقلاب آنها ایران را ترک کردند و کارخانه حاضر و آماده ویتانا سرنوشت دیگری به خود دید.

بیسکوئیت‌ها بی‌مادر شدند

نتیجه تصویری برای گروه صنایع غذایی ویتانا

بعد از رهاشدن کارخانه ویتانا در کیلومتر هفت جاده کرج، این برند به شرکت سهامی البرز از زیرمجموعه‌های بنیاد ۱۵ خرداد واگذار شد و به بورس تهران راه پیدا کرد. سال‌های پس از انقلاب مصادف با فراز و نشیب‌های فراوان در تولید بیسکوئیت‌های مادر بودند و کارخانه ویتانا که روزگاری محصولاتش در صدر فروش بیسکوئیت‌های ایرانی قرار داشتند، برای ادامه حیات خود دست و پا می‌زد. در آغاز دهه هشتاد شمسی، شرکت ویتانا همانند بسیاری از شرکت‌های دولتی شده دیگر در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و برای مدتی تعطیل شد.

به این ترتیب کارخانه‌ای با وسعت بیش از شش هکتار در جاده قدیم، به خوابی زمستانی فرو رفت و آخرین بیسکوئیت مادر تولید شده در آن پیش از تعطیلی در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۵ به بازار پا گذاشت و پس از آن کارخانه تعطیل و کارگرانش خانه‌نشین شدند. غلامعباس خدابخشی که ۳۰ سال بی‌وقفه در کارخانه ویتانا کار می‌کرده درباره روزهای آغاز به کار آن می‌گوید: «دوستانی داشتم که در کارخانه کار می‌کردند و همیشه از آنجا برایمان تعریف می‌کردند. آن روزها تازه بیسکوئیت مادر آمده بود و کلی مشتری داشت. هر روز وقت رفتن خانه از جلوی کارخانه برای بچه‌هایم بیسکوئیت مادر می‌خریدم‌. خیلی زود کارخانه رونق گرفت و کم‌کم بزرگ شد و محصولاتش هم متنوع‌تر. اما امروز چیزی به‌جز درهای بسته از آن باقی نمانده است.»

 سلامی دوباره به بازار ایرانی

البته روزهای تیره و تار کارخانه ویتانا چندان به درازا نکشیدند و علی‌رغم وقفه چند‌ساله در تولید آنها، اواخر دهه هشتاد که مصادف با آغاز طرح‌های خصوصی‌سازی بنگاه‌های دولتی بود، ویتانا هم نصیب بخش خصوصی شد و سلامی دوباره به بازار ایران داد. هرچند این واگذاری با حاشیه‌هایی همراه بود، به طوری که مالکان جدید خود را در این واگذاری متضرر می‌دیدند و با ورود فیزیکی به کارخانه دریافته بودند که این شرکت بدهی‌های کلان بانکی و دولتی دارد. مالکان جدید با وجود مشکلات عدیده و ناامیدی همگانی، با همیاری پرسنل کارخانه دست از تلاش برای احیای نام ویتانا و نام مادر بر‌نداشتند و توانستند روند نوسازی و بازسازی کارخانه ویتانا را در یک دوره‌‌ طاقت‌فرسا، اما با سرعت عملی کنند. 

امروز بیسکوئیت مادر در بالاترین سطح تولید در مقایسه با تمام سال‌های فعالیت ویتانا قرار دارد و در کنار خود محصولات بسیاری شامل ویفر، بیسکوئیت، کراکر، کیک، آبنبات، شکلات و غیره را می‌بیند. بخشی از این محصولات در کارخانه اصلی ویتانا و بخش دیگری در فازهای توسعه و کارخانجات جدیدالتاسیس ویتانا صورت می‌گیرد. مدیران شرکت ویتانا معتقدند که این شرکت پیشروترین تولید‌کننده در این صنعت از لحاظ نوآوری و محصولات قابل رقابت با بازار جهانی است. امروز کارخانه ویتانا در ۸ خط تولید متنوع مشغول فعالیت است و روزانه حدود ۷۰ تن محصول روانه بازار می‌کند.

شاید یکی از دلایل اقبال کودکان و خاطره‌بازی بزرگسالان با محصول یکه‌تاز ویتانا، ترکیب ساده و در عین حال مکمل غذایی بودن آن باشد. یکی از عناصر تبلیغات بیسکوئیت مادر در همه این سال‌ها تایید پزشکان بر استفاده از آن برای نوزادان بود، تا جایی که به مادران توصیه می‌کردند از شش‌ماهگی به همراه شیر به نوزاد خود بیسکوئیت مادر بدهند. البته همه ما می‌دانیم راز ماندگاری این نام در بازار ایرانی چیزی فراتر از ترکیب ساده و مغذی آن از جوانه گندم و شیر و تخم‌مرغ است. این روزها گروه صنعتی ویتانا سردمدار بازار بیسکوئیت کودک با ‏برند «مادر» در کشور است و هنوز هم ایرانی‌ها بیسکوئیت مادر را یکی از انگشت‌شمار نام‌های یادآور ایام کودکی خود می‏دانند. 

خط‌های تولید ویتانا

هم‌اکنون محصولات ویتانا در ۳ پردیس در حال تولید می‌باشد.

پردیس یک: این پردیس واقع در کیلومتر ۷ بزرگراه فتح تهران واقع است. این بنا قدیمی‌ترین بنای ویتانا با بیش از ۶۰ سال قدمت است. در این پردیس خطوط تولید متنوعی برای تولید انواع بیسکویت‌ها، نان‌سوخاری و ویفر قرار دارد. برنامه‌ریزی شده که تا سال ۱۴۰۰ این پردیس به طور کامل به شهرک صنعتی کاسپین منتقل گردد.

پردیس دو: پردیس دوم واقع در شهرک صنعتی کاسپین و در ۴ فاز در حال ساخت است که زیربنای کل آن بالغ بر ۱۲۵۰۰۰ متر‌ مربع است. تاکنون فاز یک بهره‌برداری شده است و فاز دو نیز تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد. در این پردیس از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود و قرار است گستره‌ای از متنوع‌ترین محصولات این صنعت در این پردیس تولید گردد. در حال حاضر دو محصول شاخص این پردیس انواع کوکی و تارت می‌باشد. با بهره‌برداری از تمامی فازهای این کارخانه ویتانا تبدیل به یکی از بزرگترین تولید کنندگان این صنعت می‌گردد. پیش‌بینی می‌شود که با اتمام این پروژه حدود ۲۰۰۰ نفر اشتغال‌زایی صورت گیرد و پیش‌بینی تولید روزانه ۶۰۰ تن است.

پردیس سه: پردیس سوم ویتانا با نام شیرین طعم واقع در شهر لار در جنوب استان فارس است. انواع بیسکویت مادر در این کارخانه تولید می‌شود و حدود ۵۰۰۰ متر‌ مربع زیربنا دارد.

با بهره‌برداری از فاز اول پردیس کاسپین در مجموع تولیدات ویتانا به بیش از ۱۹۰ تن در روز رسیده است که این عدد تقریباً افزایش ۱۰۰ درصدی تولید را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

در سال مالی ۲۰۱۸ فروش ویتانا حدود ۲۰ میلیون دلار بوده است و پرفروش‌ترین محصولات ویتانا گروه بیسکویت‌مادر، ویفرهای کاراملی، کوکی و بیسکوتارت هستند.

با برنامه ریزی‌های انجام شده قصد داریم حداقل ۵ الی ۶ گروه محصول با نفوذ و محبوبیت بیسکویت‌مادر را در بازار داشته باشیم که هدف تمامی گروه‌های سنی و طبقات اجتماعی است. همان‌طور که می دانید برند مادر قدرتمندترین برند ویتانا است. اما این تمام ماجرا نیست ویتانا از گذشته تا کنون صاحب برندهای محبوبی چون دومیکا، بوفه، کاج، چایوتی، سارینا، کندو، تیویکا، نیکا، ریوا، تیانا و چندین برند دیگر بوده است. محصولات موجود در بازار ویتانا در حال حاضر با ۲ گروه محصول جدید در بازار حضور دارد.

گروه کوکی: این گروه محصولی باکیفیت‌ترین گروه محصول ویتانا است که در آن از مواد اولیه باکیفیت نظیر خمیر فندق و ‌پودر کاکائو نچرال استفاده می‌شود. بسته‌بندی و طراحی این محصول نیز بسیار با کیفیت و متمایز است.

گروه تارت: محصولاتی با طراحی منحصربه‌فرد و مزه‌ای به‌یادماندنی که با در نظر گرفتن مدت زمان اندک ورود به بازار طرفداران بی‌شماری را به سوی خود جذب کرده است. اما نکتۀ مهم و قابل توجه این است که از نظر مدیرعامل ویتانا کلیۀ محصولات تولیدی بااهمیت هستند.

برای ویتانا پیشرفت فقط در توسعۀ فیزیکی و راه‌اندازی خطوط جدید خلاصه نمی‌گردد. بلکه ویتانا بر این باور است که بایستی بتوانیم با محصولات این شرکت در رشد و تعالی یک جامعه سالم بیشترین نقش را داشته باشیم.

راه‌اندازی فاز‌های جدید: با راه‌اندازی فازهای جدید پردیس کاسپین در سال آینده شاهد ورود انواع محصولات جدید از جمله انواع ویفرها، انواع محصولات کاکائویی، غذای کودک، نان، کیک و... خواهیم بود.

بیسکویت مادر محبوب همه است:

بیسکویت مادر محصولی است که محبوب همهٔ گروه‌های سنی به‌خصوص کودکان و مورد اعتماد تمامی اعضای خانواده است. حضور شصت سالهٔ این محصول در بازار، در میان محصولات صنایع غذایی بسیار نادر است و همین باعث شده حتی با گذشت شصت سال این محصول همچنان در مرکز توجه خانواده‌ها قرار داشته باشد.



برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


دانستنیهای حقوقی

درباره شهرکهای صنعتی

سرگذشت کارآفرینان

نکات مهم درباره انبار

ارز ، دلار ، طلا و سکه

اقتصادی ، صنعتی ، حوادث


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال