امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 
براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت ۲۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد‌ه‌اند و با جان‌باختن ۱۰۹ بیمار مجموع جانباختگان کرونا ویروس جدید به ۱۰هزار و ۲۳۹ نفر در کشور رسیده، این درحالی است که به‎نظر می‌رسد در همچنان رعایت پروتکل‎های بهداشتی با چالش‌هایی مواجه شده که پیامد آن، روند صعودی آمار ابتلا به این بیماری بوده است.
نویسنده : الهام صادقی
در یکی دو روز گذشته مسئولان وزارت بهداشت از افزایش بیماران بستری در تهران و فارس خبر داده‌اند، این درحالی است که گفته می‌شود، کشور در حال ورود به مرحله دیگری از مقابله با کرونا است و  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌طور جدی، همچنین استفاده از ماسک ضرورت دارد، ضمن اینکه همانطور که حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور بیان کرده است؛ باید در کنار تدوین دستورالعمل‌های لازم درباره مناطق و اماکنی که استفاده از ماسک در آنها الزامی است، تدابیر لازم برای تهیه چنین اقلامی نیز اندیشیده شود. این درحالی است که اگرچه اوج‌گیری دوباره شیوع بیماری و افزایش شمار مبتلایان و درگذشتگان در برخی از شهرستان‌های کشور را در دو هفته اخیر شاهد بوده‌ایم، اما صحبت از کاهش شیوع بیماری در کشور نیز به میان آمده است که البته شاید با مرور آمارها نتوان به طور دقیق این موضوع را تایید کرد، زیرا همانطور که می‌دانیم از اواسط خردادماه گذشته دوباره شاهد افزایش آمار ابتلا به کووید 19 بودیم، هرچند که دلیل این امر مواردی مانند گسترش دامنه انجام آزمایش از اطرافیان فرد مبتلا  عنوان شد، ولی سه رقمی شدن دوباره آمار جان‌باختگان کرونا دلنگرانی‎های دیگری را نیز ایجاد کرد، که مهمترین آنها عدم رعایت پروتکل‎های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی از جمله ناوگان حمل و نقل شهری دانسته شد.  با این وجود اما فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران معتقد است که ناوگان مترو تهران به ۶۳۰ دستگاه واگن برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیاز دارد. این درحالی بوده که مناقصه بین‌المللی تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن مترو تهران با استفاده از منابع مالی فاینانس توسط وزارت کشور در اوایل سال ۱۳۹۶ آغاز شده اما هنوز بعد از گذشت سه سال هنوز این دستگاه واگن وارد کشور نشده‌ است.

 نظارت تیم‌های نظارتی در قالب گشت‌های  مشترک
از سوی دیگراجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و مشاغل نیز ضرورت مهمی است که هرگونه بی‎توجهی به آن موجب بروز روند صعودی آمار و ارقام ناشی از اپیدمی کرونا ویروس جدید خواهد شد. آنچه که موجب شده تا علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران بیان کند که قرار است تیم‌های نظارتی در قالب گشت‌های  مشترک متشکل از کارشناسان حوزه‌های بهداشتی، تعزیرات، نیروی انتظامی و نمایندگان اصناف در این نظارت‌ها مشارکت داشته باشند. به گفته وی در این بازدیدها در مرحله اول کارشناسان ضمن نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی به ارائه  آموزش لازم و توزیع بسته‌های بهداشتی خواهند پرداخت و درمرحله بعدی درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تخلف با واحدها در چهارچوب قانونی برخورد می‌شود. 

 ۱۰۹ بیمار جا‌ن‌باختند
این موارد درحالی عنوان می‌شود که شیب افزایشی تعداد مبتلایان همچنان ادامه دارد و آنگونه که سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفته است طبق معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که ۱۳۵۶ بیمار نیز بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به  ۲۱۷ هزار و ۷۲۴  نفر رسیده است. وی همچنین اشاره‌ای هم به آمار جان‌باختگان داشته است، اینکه در باز زمانی ۲۴ ساعته،  ۱۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به  ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسیده است.
 نظارت پلیس نظارت بر اماکن عمومی
همچنین  در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت به همراه قضات محترم دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی و نمایندگان وزارت بهداشت در قالب ۱۰ تیم اقدام به بازدید از سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها دارند. در این خصوص نیز سرهنگ نادر مرادی، رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت بیان کرده است که از تعداد ۹۳ واحد صنفی قهوه‌خانه و سفره‌خانه بازدید به عمل آمد و با واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و قلیان ارائه می‌دادند، برخورد شد. البته به گفته رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت در این بازدیدها ۱۲واحد صنفی صورتجلسه و ۹ واحد نیز پلمب شدند؛ همچنین به ۴۸ واحد نیز تذکر داده شده است.

 6 استان در وضعیت قرمز
در این میان اما همچنان به‌رغم تمامی این نظارت‌ها و تدابیر برخی استان‌ها در وضعیت قرمز به‌سر می‌برند، آنگونه که سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرده است؛ در استان‌های کرمانشاه و کردستان گرچه شاهد کاهش موارد بستری بوده‌اند اما وضعیت همچنان قرمز است؛ همچنین استان‌های خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر هم در وضعیت قرمز قرار دارند. این درحالی است که براساس آمار و ارقام استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و البرز هم تغییرات فزاینده‌ای در موارد بستری داشته‌اند، که نباید از آن غافل ماند.

 همکاری مردم یا مسئولان، کدام مهمتر است؟
به هر حال الزام همگانی به اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی اقدامی ناگزیر برای مقابله با مرحله جدید مقابله با ویروس کرونا بوده و هر چند در برخی از کشورها جرایم سنگینی برای نقض قوانین بهداشتی اعمال می‌شود، اما امیدوار می‎رود باز هم با همراهی مردم نیازی به اعمال جریمه و استفاده از رفتارهای قهری نباشد، آنچه که رییس جمهور نیز به آن پرداخته است، با این وجود ولی نباید از یاد برد که همراهی مردم زمانی بیشترین اثرگذاری را خواهد داشت که متولیان امر نیز بسترها و ساختارهای لازم در این زمینه را فراهم آورند، ، که یکی از مهمترین آنها همانطور که اشاره شد، فراهم کردم امکان تردد ایمن افراد با وسایل حمل و نقل عمومی بوده، بحثی که این روزها انتقادات زیادی به آن وارد شده است، ضمن اینکه همانطور که پیش‌تر اشاره شد، نوبخت در زمینه مترو شرط آن را تامین واگن و ورود آن به مدار بهره‌برداری دانسته تا مشکلات موجود در شبکه مترو تهران حل و فاصله گذاری اجتماعی به درستی انجام ‌شود.

شرط خروج مشمولان مقیم خارج کشور
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره خروج مشمولان غایب و غیر غایب مقیم خارج از کشور را که به علت شیوع کرونا وارد کشور شده بودند، گفت: این افراد ممنوعیتی برای خروج ندارند.امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور افزود: این افراد باید ورودشان را وزارت امور خارجه یا در مورد دانشجویان علوم پزشکی وزارت بهداشت ورودشان را تأیید کند.بعد از تأیید خروج آنها آزاد خواهد بود.

اپیدمی نسبتا سنگین در خوزستان 
وزیر بهداشت با بیان اینکه در خوزستان با اپیدمی نسبتا سنگینی از کووید19 روبرو هستیم، گفت: برآوردم آن است که پیک بیماری در این استان تا چند روز دیگر افت خواهد کرد و نیازهای بیماران بستری در ICU بیمارستان‌های خوزستان را لحظه به لحظه رصد و پیگیری می‌کنم. سعید نمکی تصریح کرد: نیازهای بیماران بستری در ICU بیمارستان‌های خوزستان را لحظه به لحظه رصد و پیگیری می‌کنم. 

اعتبار برای حمایت از مراکز درمانی
نماینده وزیر بهداشت تصریح کرد: تخصیص اعتبار لازم برای حمایت از مراکز درمانی که با شرایط کرونا با کاهش درآمد مواجه شده‌اند در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.علیرضا افشار ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان‌های قم و گیلان در زمینه اختصاص بودجه تا اندازه‌ای هیجانی عمل شد اما اکنون حساب شده‌تر جلو می‌رویم، اکنون بودجه مناسبی برای مقابله با کرونا اختصاص یافته است.

شرط تاثیر فاصله‌گذاری پویا
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: فاصله گذاری پویا بطور قطع می‌تواند کمک کننده و موثر باشد، اما به شرطی که استاندارها و فرماندارها قدرت و اختیار کامل داشته باشند و اگر محدودیتی تصویب شد، اجرایی شود.حسین علی شهریاری افزود: باید در استان‌ها و شهرهایی که پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود، سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌ها بیشتر شود. موضوع کرونا یک پازل سردرگم است، به‎رغم همه توصیه‌ها باز هم مشکلاتی وجود دارد. 

توزیع بسته‌های پروتئینی 
مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آغاز توزیع بسته‌های پروتئینی بین آسیب دیدگان کرونایی در چهار استان کشور خبر داد. محمد ترکمانه در ادامه اظهار کرد: از چندی پیش توزیع بسته‌های پروتئینی در استان تهران و چند استان دیگر آغاز شده است. 
وی همچنین تصریح: در حال حاضر برنامه توزیع بسته‌های پروتئینی در مناطق محروم استان‌های قزوین، خوزستان، فارس و اردبیل آغاز شده است.

 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال