امروز ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 افراد به روش‌هاي متفاوتی اقدام به خرید خودرو می‌كنند. از جمله این روش‎ها در خرید اتومبیل صفر کیلومتر می‌توان به خرید مستقیم از شرکت‌های سازنده یا واردکننده رسمی، شرکت‌های واسطه یا اشخاص حقیقی یعنی افراد عادی اعم از با واسطه یا بی‌واسطه اشاره كرد. 
به روش‌هاي متفاوتی مي‌توان اقدام به خرید خودرو كرد كه از جمله این روش‎ها در خرید اتومبیل صفر کیلومتر می‌توان به خرید مستقیم از شرکت‌های سازنده یا واردکننده رسمی، شرکت‌های واسطه یا اشخاص حقیقی یعنی افراد عادی اعم از با واسطه (دلال) یا بی‌واسطه (مالک یا نماینده قانونی او) اشاره كرد و در خريد خودروهاي کارکرده نیز اشخاص حقیقی و در مواردی برخی شرکت‎های واسطه نقش اساسی ايفا می‌كنند. شرکت‎های واسطه نیز عمدتا شرکت‌هایی هستند که بنا به نیاز خریدار، با ارائه وام یا ایجاد تسهیلاتی در پرداخت، خریداران را در خرید مساعدت می‌كنند که نمونه بارز آنها شرکت‎های لیزینگ است.
به طور معمول شرکت‌های سازنده و واردکننده رسمی، اقدام به فروش خودروهای نو و صفرکیلومتر می‌كنند. در این موارد خریدار به عنوان مشتری با مراجعه به دفتر مرکزی فروش یا نمایندگی فعال شرکت مربوطه، با ارائه مدارک مورد نیاز ازجمله شناسنامه و کارت ملی، مدرکی جهت احراز محل سکونت مانند سند مالکیت یا اجاره‎نامه معتبر و ... و انتخاب شیوه خرید، اقدام به پرداخت مبلغ معامله و انعقاد قرارداد كرده و با دریافت نسخه‎ای از قرارداد و رسید مبالغ پرداختی، نهایتاً منتظر انجام تعهدات از سوی طرف قرارداد (فروشنده) می‎ماند. سپس فروشنده در زمان مقرر باید خودروي مورد نظر را به همراه تمامي لوازم مربوطه، پلاک‎های انتظامی، بیمه‎نامه، فاکتور فروش شرکتی و برگه گارانتی به خریدار تحویل داده و در ادامه سند مالکیت خودرو (سند سبز رنگ) و کارت ماشین و کارت سوخت نیز به آدرس اعلامی خریدار توسط مراجع مربوطه از طریق پست ارسال و تحویل می‌شود. در روش‎های فروش متفاوت اعلامی از سوی شرکت‎های فروشنده بسته به نوع فروش از جمله نقدی، اعتباری، ودیعه‌ای و .... ممکن است مدارک مورد نیاز جهت ارايه به شرکت افزایش یابد. در این روش خرید نکاتی حائز اهمیت است که به نظر می‌رسد می‎توان با دقت در آنها، به آینده قرارداد دید واقع‌بینانه‌ای داشت.
اولین نکته آن است که خریدار با مراجعه به بازار و سایر خریداران آن شرکت، اطلاعات کاملی پیرامون میزان خوش‎قولی و پایبندی شرکت طرف معامله در انجام تعهداتش به دست آورد. چرا که صرف این مطلب که طرف قرارداد یک شرکت یا نمایندگی رسمی است، موجب امنیت خاطر کامل در اجرای قرارداد نخواهد بود. به عنوان مثال گاهی اوقات مشاهده شده است برخی شرکت‎ها در مقاطع زمانی خاصی با علم به عدم امکان انجام تعهداتشان و صرفا به منظور کسب نقدینگی جهت حل مشکلات خودشان، اقدام به فروش خودرو كرده و در نهایت مشتریان را سردرگم كرده‎اند.
نکته دوم، حصول اطمینان از اعتبار نمایندگی مورد مراجعه است. این اطمینان با مراجعه به سایت اصلی شرکت یا تماس با شرکت اصلی قابل وصول است. زیرا در برخی موارد مشاهده شده است که برخی از نمایندگی‎های یک شرکت، با وجود لغو نمایندگی و سلب امتیاز، به صورت پنهانی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و موجب گرفتاری خریداران شده‌اند.
نکته سوم، دقت در انعکاس عین شرایط فروش اعلامی بر روی سایت یا تابلو نمایندگی در قرارداد منعقده است. در برخی موارد مشاهده شده است كه مشتریان با انتخاب روش خرید، به شرکت یا نمایندگی اطمینان كرده و بدون مطالعه قرارداد تنظیمی، آن را امضا كرده‎اند و بعدها متوجه شده‎اند که نکاتی از جمله زمان تحویل، مدل، شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش یا ... متفاوت بوده و به ناچار به شرایط جدید با اکراه تن داده‎اند.
نکته چهارم اين است كه از آنجايي که در این روش خرید، خودروي خریداری‎شده توسط مشتری قابل رویت نیست و معمولا خودرو چند روز یا چند ماه بعد (بسته به نوع قرارداد) به خریدار تحویل داده می‎شود، مراجعه به کارشناسان فنی پس از دریافت اتومبیل مهم است. زیرا در برخی موارد نیز وجود عیوب فنی فاحش ازجمله تعویضی یا رنگ‎دار بودن برخی از قطعات بدنه در اتومبیل‎های صفر مشاهده شده است.

     نحوه خرید اتومبیل از شرکت‎های واسطه یا اشخاص
همانطور که بیان شد، منظور از خرید از اشخاص، معاملاتی است که با افراد جامعه انجام می‎شود که ممکن است از واسطه یا دلال خرید شود یا معامله بدون ‎واسطه و مستقیم مثل خرید از مالک یا نماینده قانونی وی، انجام شود. این دسته از فروشندگان معمولا در هر دو گروه فروش اتومبیل‎های نو و کارکرده فعالیت دارند، بنابراین معاملات آنها را در هر دو گروه بررسی خواهیم کرد.
حالت اول: خرید خودروهای نو از فروشندگان فوق به دو شکل عمده قابل تصور است: اول اتومبیلی که هنوز سند آن توسط شرکت اصلی به نام کسی تنظیم نشده است که اصطلاحا به آن امانی با امکان صلح مالکیت نیز گفته می‎شود و دوم اتومبیلی که سند آن به نام مالک تنظیم و صادر شده است. در این حالت مراحل تنظیم و تهیه مدارک و اوراق اتومبیل توسط شرکت اصلی انجام مي‌شود و معمولاً واسطه به نمایندگی غیررسمی از جانب شرکت اقدام می‎كند.
حالت دوم: در حالت دوم خودرو موضوع قرارداد با وجود اینکه دارای صفت نو بودن است اما از نظر سند، دست دوم محسوب و به عبارت دیگر قبلا توسط دیگری خریداری شده و اسناد آن نیز به نام وی است. خودروهای کارکرده نیز به همان شیوه‎ای که در ادامه می‌آید، قابل معامله هستند. در این وضعیت از آنجايي که خودرو مورد معامله موجود است، بهتر است خریدار در همان زمان تنظیم قرارداد از مشاوره کارشناس فنی و حقوقی استفاده كند تا دچار مشکلات احتمالی آتی نشود. در این روش خرید نیز، باید شروطی را رعایت کرد تا امکان ابتلا به مشکلات احتمالی را به حداقل رساند: نکته اول این است که مدارک خودرو و فروشنده بررسی شود تا مشخص شود کسی که در حال معامله و پرداخت پول به او هستیم مالک یا نماینده رسمی مالک با اختیارات فروش ماشین مد نظر ما هست یا خیر. نکته دوم اينكه باید حتما مدارک خودرو با خود اتومبیل در مواردی مانند پلاک انتظامی، شماره بدنه و شماره موتور و... بررسی شوند تا مشخص شود آیا این مدارک مربوط به همین اتومبیلی است که قصد خرید آن را داریم یا خیر. همچنين با بهره‎مندی از نظر کارشناس رسمی خودرو علاوه بر اشراف به مطالب نکته دوم، مسايل دیگری نیز قابل بررسی است که بسیار اهمیت دارند. به عنوان مثال کارشناس مربوطه با دقت نظر، از مواردی مانند خرید اتومبیل‎های مسروقه با اسناد جعلی، دارای ایرادات شدید فنی، اتومبیل‎هایی که اطلاعات آنها مثلا شماره بدنه یا ... دستکاری شده یا مواردی از این دست، جلوگیری خواهد كرد.
در ادامه چنانچه مشکلی از دسته‎های قبلی وجود نداشته باشد، بايد به تنظیم قرارداد و طی مراحل تعویض پلاک و تنظیم رسمی سند انتقال اقدام كرد.

    تنظیم مبایعه‌نامه 
به گزارش بخش فرهنگي قوه‎قضاييه، پس از بررسی‌های اولیه موضوع قرارداد توسط خریدار و تعیین شرایط قرارداد توسط طرفین، بايد اقدام به تنظیم قراردادي متضمن مشخصات طرفین معامله، موضوع معامله و شرایط آن با توافق یکدیگر كنند. 
این شرایط شامل مواردي است مانند مشخصات کامل و جامع خودرو خريداري‌شده (مدل، رنگ، وسايل موجود خودرو، تک‎سوخت يا دوگانه‎سوز بودن آن و...)، تعهدات مربوط به بهای خودرو و چگونگی پرداخت آن از سوي خريدار، زمان تحويل خودرو (به همراه بيمه شخص ثالث و لوازم و ملحقات آن و ...) از سوي فروشنده به خريدار، توافق بر زمان و نحوه تعويض پلاک خودرو، تکليف فروشنده به پرداخت تمامي بدهي‌هاي خودرو اعم از جریمه‎های رانندگی، عوارض سالانه شهرداري و ماليات، زمان حضور در دفترخانه و هر آنچه که عرف جهت منافع طرفین معامله ايجاب مي‌کند. 
در همین قرارداد بهتر است نحوه محاسبه یا میزان خسارت‎های عدم رعایت تعهدات توسط طرفین نیز تعیین شود و در نهايت طرفین باید پس از امضا، قرارداد را مبادله كنند.

   مراجعه به مراکز تعويض پلاک خودرو
قبل از حضور در دفاتر اسناد رسمي‌، لازم است طرفین با حضور در یکی از مراکز تعويض پلاک و ارايه مدارک و مستندات، اقدام به فک پلاک مالک قبلي خودرو و نصب پلاک جديد براي خريدار، كنند.
در اين مراکز ضمن ارائه خودرو به کارشناسان، بايد مدارک لازم مانند مدارک شناسايي فروشنده و خريدار، سند مالکیت سبز رنگ، کارت ماشین، معاينه فني (در صورت ضرورت)، مدارک مربوط به احراز آدرس و محل سکونت خريدار نظير سند منزل يا اجاره‎نامه با کد رهگيري و قبوض برق و تلفن ارايه دهند. 
در نهایت اتومبیل با پلاک‎های متعلق به خریدار از مرکز خارج شده و اسناد آن شامل سند مالکیت سبز رنگ جدید و کارت ماشین به آدرس خریدار از طریق پست ارسال و تحویل می‌شود.

   مراجعه به دفاتر اسناد رسمی
پس از تعویض پلاک خودرو، طرفین می‌توانند در یکی از دفاتر اسناد رسمی حضور یافته و نسبت به تنظیم سند قطعی خودرو، اقدام كنند. 
ضمنا مدارکی که جهت تنظیم سند قطعی مورد نیاز است، عبارت از مواردی است که جهت تعویض پلاک فوقا اشاره شد و نیز اسناد رسمی انتقال قبلی در صورتی که ماشین قبلا نیز معامله شده باشد و همینطور بیمه‌نامه، کارت سوخت اتومبیل و مفاصا حساب عوارض شهرداری نیز مورد نیاز است.

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال