امروز ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

اخبار کوتاه

حباب سکه به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رسید

یک کارشناس بازار طلا و سکه گفت: حباب سکه به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. محمد کشتی آرای در رابطه با وضعیت هفته گذشته بازار طلا و سکه گفت: در هفته گذشته به واسطه طرح تغییر نرخ بهره بانکی آمریکا بازارهای جهانی با شوک قیمتی قابل توجهی روبرو شدند که اونس جهانی از این قاعده مستثنی نبود و با کاهش ۲۵ تا ۳۰ دلاری مواجه شد. این کارشناس بازار طلا و سکه ادامه داد: در روز جاری بازار جهانی طلا با انتخاب روند صعودی بار دیگر به محدوده قیمتی ۱۴۳۰ دلار رسید. وی خاطرنشان کرد: بازار طلا و سکه در هفته گذشته شاهد ثبات نسبی بود و نوسانات رو به کاهش بازار ارز بعد از دو سال منجر به کاهش میزان حباب سکه به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان شد و این موضوع عاملی بود تا قیمت سکه در محدوده منطقی قرار گیرد.

کشتی آرای بیان کرد: میزان و شرایط داد و ستد گواه آن را دارد که میل به سرمایه گذاری و خرید در راستای کسب سود به شدت کاهش یافته است، از این رو می‌توان مدعی شد معاملات کاملاً واقعی و قیمت‌ها دارای ثبات نسبی بوده است. این کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به تجربه سال‌های گذشته بازار گفت: بازار در بهترین زمان سنتی خود قرار گرفته زیرا در تابستان حجم سفر ایرانیان مهاجرت کرده به کشور افزایش می‌یابد و از سوی دیگر به ایام محرم نزدیک می‌شویم اما تمام این موارد در حالی بیان می‌شود که بازار نسبت به سال‌های گذشته از رونق کمتری برخوردار است. کشتی آرای بیان کرد: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که در میانه هفته ارزش این نوع سکه به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز رسیده بود.

 

جزییات طرح مجلس برای مالیات ستانی از عایدی مسکن

درحالی که وزیر اقتصاد از ارسال لایحه اصلاح نظام مالیاتی در دی ماه خبر داده، طرح مسکوت مانده مجلس برای مالیات ستانی از عایدی املاک به جریان افتاده است.

حدود یک سال قبل طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بخش املاک که با هدف حمایت از تولید و عرضه، کاهش نوسانات بازار مسکن، جلوگیری از سوداگری و حمایت از خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف تدوین شده، با امضایِ 117 نماینده مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شد.

چند قبل بعد از اعلام تصویب کلیات طرح مذکور کمیسیون اقتصادی مجلس مامور رسیدگی به این طرح شد. اواخر فصل بهار سال جاری در زمان تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان امور مالیاتی، رئیس وقت کمیسیون اقتصادی مجلس جزئیاتی را از سیر بررسی و تدوین قانونی برای مالیات ستانی از عایدی مسکن مطرح کرد.

به گفته پور ابراهیمی، طرح مجلس برای مالیات ستانی از عایدی مسکن اماده بوده اما به دلیل درخواست وزارت اقتصاد برای گنجاندن این مالیات در قالب لایحه مالیات ستانی از فعالیتهای اختلال زای اقتصادی فعلا بررسی این طرح متوقف شده است. این درحالی بود که این  نماینده مجلس تاکید کرده بود در صورت وقفه وزارت اقتصاد حتما طرح مالیات ستانی از عایدی املاک در مجلس به جریان خواهد افتاد.

درهمین راستا، یک عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با تسنیم، به‌نظر می‌رسد در یک بازه 2هفته‌ای و بعد از تعطیلات مجلس، وضعیت این طرح نیز تعیین تکلیف و به صحن علنی مجلس ارائه شود.

حسینی شاهرودی گفت: «تلاش می‌کنیم نظر دولت در خصوص این طرح نیز اعمال شود تا با حداکثر آرا در صحن علنی مجلس تصویب شود.»

در شرایطی که بازار مسکن با سوداگری مواجه است باید مالیات بر عایدی سرمایه در مسکن تصویب و اجرا شود و آن چیزی که در مجلس به دنبال آن هستیم، مالیات بر عایدی سرمایه است. از این رو نباید وارد فرآیند طولانی لایحه دولت شویم و در صورتی که وزارت اقتصاد لایحه ای در زمینه مسکن آمده کرده به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه دهد تا با بحث و بررسی هر چه سریعتر سوداگران مسکن را مشمول مالیات کنیم.

پور ابراهیمی تأکید کرد: «کلیات طرح مالیات بر عایدی مسکن در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده و از دولت می‌خواهیم تا برای بررسی سریع جزئیات آن، لایحه غیر رسمی که توسط دولت تنظیم شده به مجلس ارائه شود تا مورد بحث قرار گیرد.»

در حال حاضر لایحه مالیات ستانی از فعالیتهای اختلال زای اقتصادی آماده بود اما همانطور که اشاره شد موضوع مالیات ازعایدی مسکن از این طرح حذف شده و قرار است این مالیات خاص طبق گفته وزیر اقتصاد در قالب لایحه اصلاح نظام مالیاتی در دی ماه به مجلس ارائه شود.در واقع 6ماه بعد این لاحیه در حالی به مجلس ارائه می‌شود که فرایند طولانی تصویب چنین لایحه‌ پرحجمی قطعا چالش برانگیز خواهد شد.

در طرح مدنظر مجلس با عنوان الحاق یک ماده به قانون مالیاتهای مستقیم( مقابله با سوداگری و کاهش التهابات بازار مسکن) آماده است، از 1 ماه پس از تصویب این ماده، هر نوع نقل و انتقال قطعی زمین، املاک و مستغلات با کاربریهای مسکونی، اداری و تجاری که پس از تاریخ اجرای این ماده خریداری (به انتقال گرفته) شوند، مشمول «مالیات بر عایدی سرمایه» خواهد شد.

بر این اساس، موارد 5گانه زیر از پرداخت مالیات مذکور معاف هستند. بر این اساس اولین انتقال املاکی که قبل از اجرای این قانون خریداری شده باشند از پرداخت مالیات مذکور معاف است.  همچنین بر این اساس نقل و انتقال واحد مسکونی اصلی هر شخص حقیقی، یکبار در هر 2 سال است.

به علاوه اولین انتقال ساختمان‌های نوساز، در صورتی که 5 سال از اخذ پروانه ساخت نگذشته باشد نیز از دیگر مواردی است که از پرداخت مالیات مذکور معاف است.

نقل و انتقال به منظور وقف ملک نیز از دیگر مواردی است که در این خصوص به آن اشاره شده است.  همچنین زمانی که قیمت فروش کمتر از قیمت خرید باشد نیز از پرداخت مالیات مذکور معاف است.

 

افزایش قیمت گوشت مرغ توسط مرغداران تخلف است

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران اعلام کرد که قیمت مصوب جوجه یک روزه تا گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان که اخیرا از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شده ملاک بازار است و هر کسی که بالاتر از این نرخ‌ها محصولش را بفروشد تخلف مرتکب شده و قابل دفاع نیست اما فصل گرما و دلالان و واسطه‌ها از عوامل دیگر گرانی گوشت مرغ در بازار هستند.

طی هفته گذشته قیمت گوشت مرغ افزایش یافت و به حدود ۱۷ هزار تومان در بازار رسید، این در حالی است که مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروش پرنده و ماهی اعلام کرد که مرغداران مقصر گرانی گوشت مرغ هستند چرا که هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری را که باید ۸۵۰۰ تومان بفروشند تا بیش از کیلویی ۱۱ هزار تومان عرضه می‌کنند که با این نرخ‌ها قیمت منطقی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است نه ۱۳ هزار تومان تنظیم بازار.

بهمن محمدیاری، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران در این باره گفت: مرغداران قیمت مرغ زنده را تا ۱۱ هزار تومان افزایش ندادند اما بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند که علت آن گرمای هواست که وزن گیری مرغ را با مشکل مواجه می‌کند و از سوی دیگر باعث افزایش تلفات و مصرف خوراک مرغ می‌شود.

وی افزود: قطعا فروش مرغ زنده یا گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار خلاف قانون است و آن را رد می‌کنیم و مرغداران باید آن را رعایت کنند. محمدیاری گفت: در این راستا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران درصدد افزایش ۲۰ تا ۲۵ میلیون قطعه‌ای جوجه‌ریزی هستیم تا با افزایش تولید و عرضه بتوانیم قیمت‌ها را تعدیل کنیم چرا که باید در شرایط فعلی جنگ اقتصادی کنار مردم باشیم.

 

حذف ۴ صفر اولویت اقتصادی کشور نیست

محمدرضا پور ابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی‌ با بیان این که موضوع حذف ۴ صفر اولویت اقتصادی کشور نیست گفت: حذف ۴ صفر حتی ممکن است در صحن علنی مجلس حذف شود و به تصویب هم نرسد.

وی  درباره حذف 4 صفر از پول ملی افزود: با توجه به اینکه مسائل مهم و کلان اقتصادی از جمله فرمان اجرایی مقام معظم رهبری در طرح اصلاح ساختار بودجه کشور بعداز 4 ماه هنوز مدل عملیاتی مشخصی برای آن تعریف و اجرایی نشده است لذا “حذف 4 صفر” از نظر ما (مجلس) اولویت نیست، اما اینکه این موصوع به طور اساسی کار درستی است مجلس معتقد است که درست است.

وی گفت: حذف 4 صفر در جامعه‌ای که با تورم مواجه است آثار مثبتی دارد، ولی اینکه در قالب لایحه 2 فوریتی باشد به طور قطع اینگونه نخواهد بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: اینکه این کار به شرایط جامعه کمک خواهد کرد و آثار مثبتی خواهد داشت موافق هستیم و موضوعی مثبت است، اما اینکه به کجا منتهی می‌شود باید با دولت به تفاهماتی برسیم که اثرات تورمی از بین خواهد رفت و دولت باید در کاهش تورم و از بین بردن تورم تلاش کند.

پورابراهیمی گفت: وقتی دولت لایحه می‌دهد و هنوز متنی به مجلس ارائه نشده است که نظر بدهیم و آینده این کار به این دولت نیز مربوط نخواهد بود. مسیر حرکت در دولت‌های دیگر و آینده برمی گردد بنابراین برای توافق با دولت در این زمینه باید مسیر حرکت درآینده را در نظر بگیریم و اگر روند شوک‌های ارزی که به این کار مربوط می‌شود استمرار داشته باشد و روند کاهش آثار تورمی پیش بینی شود می‌توان این موضوع را بررسی کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات ما این است که در دولت‌های اخیر وقتی با تغییرات نرخ ارز و شوک ارزی مواجه شدیم دولت باید در این باره که چرا ارزش پول ملی کاهش یافته است تنبیه شود، چون دولت نهم و دهم و دولت فعلی از ارزش کاهش پول ملی بعنوان افزایش درآمد‌های بانکی استفاده کرد. پور ابراهیمی تاکید کرد: ضعف نظارتی بانک مرکزی و حجم نقدینگی به اقتصاد کشور صدمه زده است بنابراین انتظار از دولت این است که اولویت‌ها باید مبنا باشد و بر اساس آن تصمیم گیری شود و ساختار‌هایی که لازم است اصلاح شود که در صورت انجام این کار‌ها حذف 4 صفر دیگر مطرح نخواهد بود. وی گفت: حذف 4 صفر حتی ممکن است در صحن علنی مجلس حذف شود و به تصویب هم نرسد. پورابراهیمی افزود: در سال‌های پایانی دولت باید یکی از موضوعات مهم اقتصادی کشور یعنی اصلاح ساختار بانک مرکزی در اولویت قرار بگیرد.

 

کارت سوخت به معنای گرانی  و سهمیه بندی بنزین نیست

اسدالله قره خانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه از آخرین زمانی که مردم از کارت سوخت استفاده کردند حدود ۴ سال می‌گذرد، گفت: بسیاری از افراد نحوه استفاده و تهیه این کارت را نمی‌دانند لذا باید در روزهای نخست اجرای طرح احیای کارت سوخت به مردم فرصت داده شود.

وی  با اشاره به اجرای طرح احیاء کارت سوخت از 20 مردادماه، گفت: مردم هنوز کارت سوخت را باور نکرده‌اند چراکه آنطور که باید اطلاع‌رسانی نشده لذا تا زمانی که صاحبان خودورها از 20 مردادماه برای تهیه بنزین و گازوئیل به جایگاه‌های سوخت نروند و برای سوخت‌گیری از آن‌ها کارت درخواست نشود، به باور حتمی شدن کارت سوخت نمی‌رسند. نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی افزود: از آخرین زمانی که مردم از کارت سوخت استفاده کردند حدود ۴ سال می‌گذرد و بسیاری از افراد نحوه استفاده و تهیه آن را نمی‌دانند لذا باید در روزهای نخست اجرای طرح احیای کارت سوخت به مردم فرصت داده شود. وی با بیان اینکه قاچاق سوخت بیشتر شامل گازوئیل می‌شود نه بنزین، مطرح کرد: این سوخت یا از پالایشگاهها یا در بین مسیر انتقال به انبارهای نفت یا در جایگاه‌های سوخت یا از طریق سوخت‌گیری خودروها قاچاق می‌شود. قره‌خانی اضافه کرد: اگرچه قاچاق سوخت از مجراهای متعددی صورت می‌گیرد اما سوخت‌گیری با خودرو یکی از مجراهای اصلی این مهم است، البته درصورت اعمال کارت سوخت می‌توان جلوی قاچاق از این طریق را گرفت ضمن آنکه برخی از جایگاه‌داران دیگر نمی‌توانند بخشی از سوخت خود را تانکر کرده و بدون مجوز بفروشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کارت سوخت به معنای سهمیه‌بندی و یا گران شدن بنزین نیست و صرفا مدیریت بهتر سوخت را به دنبال دارد، ادامه داد: کارت سوخت رصد، مدیریت و پایش قاچاق سوخت در حوزه‌ها و مجراهای دیگر را نیز کشف می‌کند و حتی می‌تواند مانع از مخلوط کردن آب با سوخت توسط سودجویان شود.

 

تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی در تهران با عمر پایین تنها جنبه اقتصادی دارد

حسن محتشم، عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها می‌توانند با تعریف برنامه دراز مدت در قالب طرح جامع عمر مفید ساختمان‌ها را افزایش دهند، گفت: تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی در تهران با عمر پایین تنها جنبه اقتصادی دارد و احداث مسکن در حال حاضر تحت شرایط مهندسی صورت می‌گیرد و به هیچ وجه نمی‌توان گفت، کیفیت ساخت‌وساز پایین است.

وی گفت: ساخت‌وسازها در حال حاضر از لحاظ نظارت، اجرا و مجری ذیصلاح توسط شرکت‌ها و انبوه‌سازان‌ دارای صلاحیت انجام می‌شود. بنابراین کیفیت ساخت‌وساز به چند عامل دیگر که سازندگان در آن نقشی ندارند بستگی دارد.محتشم خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی با استاندارد پایین، استفاده از نیروی انسانی غیر ماهر و مجریان بدون صلاحیت باعث می‌شود تا سازنده‌ها علی‌رغم رعایت تمام موارد نتوانند کیفیت ساخت‌وساز را بالا ببرند. وی افزود:  قطعاً وقتی نیروی انسانی غیر ماهر و مصالح ساختمانی با استاندارد پایین در ساخت‌وساز بدون هیچ نظارتی به کار گرفته شود کیفیت ساخت‌وساز پایین خواهد آمد.وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال وقتی سازنده‌‌ها از کارخانه‌های تولید بتن، اقدام به تهیه بتن می‌کنند از زمان سفارش خرید و حرکت محموله بتن تا کارگاه فاصله زمانی نباید از یک زمان مشخصی بیشتر باشد، بنابراین اگر این زمان به جای ۲ ساعت به ۵ ساعت به طول بیانجامد، قطعاً آن بتن از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود. محتشم تصریح کرد: لزوماً پایین بودن عمر مفید ساختمان‌ها در ایران به دلیل عدم استحکام و مقاومت ساختمان‌ها نیست که باعث می‌شود تخریب شوند، بلکه اکثر این تخریب‌ها به دلایل منافع اقتصادی صورت می‌گیرد، پس مالکان ساختمان‌ها برای سود بیشتر اقدام به تخریب یک واحد مسکونی ۲۰ ساله می‌کنند.

 

جزییات ترخیص دستگاه استخراج بیت کوین

معاون گمرک ایران ضمن تشریح روند ترخیص دستگاه استخراج بیت کوین آن را منوط به دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت و انجام ثبت سفارش دانست. مهرداد جمال ارونقی گفت: سامانه (سیستم) هماهنگ شده توصیف و کدگذاری کالا براساس کنوانسیون بین‌المللی سامانه هماهنگ شده توصیف و نشانه‌گذاری (کدگذاری) کالا در مورخ ۱۴ ژوئن ۱۹۸۳ میلادی به تصویب شورای همکاری گمرکی (سازمان جهانی گمرک) رسیده و جمهوری اسلامی ایران براساس ماده واحده قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون یاد شده مصوب  ۲۰/۶/۷۳ هجری شمسی به آن پیوسته است. وی  ادامه داد: موضوع مورد اهمیت این است که واردکنندگان کالاهای مختلف اعم از دولتی و غیردولتی، طبق قانون، جهت اخذ «مجوز ورود» و «ثبت سفارش» باید منحصرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند؛ بنابراین با ارائه ثبت سفارش برای این کالا با ذکر نام کالا به صورت مذکور، ردیف تعرفه صحیح کالا، گمرک ملزم به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا بوده و نمی‌تواند ایستایی را در این خصوص ایجاد کنند. معاون گمرک ایران با ذکر اینکه متصدیان ذیربط در گمرک، در زمان انجام تشریفات گمرکی، قطعا مجوزهای قانونی لازم را بررسی و در صورت نیاز مطالبه و دریافت  می‌ کنند اعلام کرد: در خصوص مجوزهای قانونی، گمرک حساسیت ویژه‌ای داشته و اگر کالایی علاوه بر «ثبت سفارش» نیاز به اخذ مجوز از سایر سازمان‌ها برای ترخیص کالا داشته باشد این مجوز یا مجوزها به صورت سیستمی اخذ و سپس اجازه خروج کالا از گمرک داده می‌شود.

ارونقی با اشاره به اینکه تشریفات گمرکی هر کالایی منوط به اظهار آن با تسلیم اظهارنامه به گمرک توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی وی است اعلام داشت: گمرک ایران می‌تواند نسبت به بررسی و اعلام نظر در خصوص اقلامی که به گمرک اظهار شده است اقدام کند اما باید توجه داشت آمار مربوط به اقلام موجود در بنادر یا مناطق ویژه و آزاد باید از سوی متولیان و مسئولان مربوطه احصاء و اعلام گردد و گمرک ایران در این خصوص نمی‌تواند اظهارنظر متقنی ارائه کنند. همچنین آمار دستگاههای ثبت سفارش شده نیز از وزارت صمت باید استعلام شود.

 

هشدار پلیس فتا درباره یک اپلیکیشن

پلیس فتا با اعلام نا امن بودن اپلیکیشن «وام ایران» برای گوشیهای تلفن همراه نسبت به نصب این برنامه از سوی کاربران تلفن همراه هشدار داد، زیرا با توجه به اینکه بسیاری از مردم به دنبال دریافت وام برای حل مشکلات خود هستند برای مشاهده شرایط بانک‌ها جهت اخذ تسهیلات، اقدام به جستجو در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

کلاهبرداران نیز از این موضوع آگاه بوده و با ترفندهای مختلف شهروندان را در دام خود گرفتار می‌کنند، بنابراین لازم است شهروندان حساسیت لازم را در این مورد داشته باشند و به چنین اپلیکیشن‌هایی اعتماد نکنند.

 

کاهش دما در شمال کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه در دو روز آینده آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود، گفت: برای شمال کشور کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود. احد وظیفه افزود: همچنین در این بازه زمانی در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پدیده حاکم خواهد بود. به گفته وی فردا  و پس‌فردات آسمان کشور صاف و آرام بوده، ضمن اینکه دما در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد. البته در روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریان روی دریای خزر ابرناکی، شاهد کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در سواحل دریای خزر خواهیم بود.

 

آغاز مصاحبه متأخران دوره دکتری دانشگاه آزاد

براساس اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی، آن دسته از داوطلبانی که به منظور شرکت در جلسه مصاحبه با تأخیر دوره دکتری تخصصی سال ۹۸ این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، لازم است مطابق جدول زمانی مندرج در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش به آدرس

 http://www.azmoon.net در محل واحد علوم و تحقیقات تهران حضور یابند. مصاحبه این دسته از داوطلبان بر اساس رشته گرایش از امروز تا ۱۴ مرداد مطابق برنامه زمانی که اعلام شده است، برگزار می‌شود که این فرصت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

 

تسهیلات ارزان قیمت برای شرکای بیمه سلامت

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع بیمه سلامت گفت: برای شرکای بیمه سلامت که در راستای استقرار سازمان الکترونیک و مبادلات الکترونیکی همکاری می‌کنند، تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شد.

شاهرخ رامزی افزود: پزشکان و شرکای کاری که تمایل به همکاری با سازمان بیمه سلامت در راستای استقرار سازمان الکترونیک و اجرای پروژه‌هایی مانند نسخه الکترونیکی داشته باشند می‌توانند برای استفاده از تسهیلات بانکی برای تهیه تجهیزات مورد نیاز، درخواست خود را به اداره کل بیمه سلامت در استان‌ها ارائه کرده و تسهیلات مربوطه را از بانک رفاه دریافت کنند.


با فواید شگفت‌انگیز پیاده‌روی آشنا شوید


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.  


 اطلاعات عمومی - دانستنیهای جالب و شنیدنی  اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

خرید و فروش + رهن و اجاره انبار و املاک صنعتی اداری –  تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر + خریدار و فروشنده باشید. 

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال