امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

آغاز ثبت‌نام از جاماندگان یارانه
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده را به‌صورت الکترونیکی آغاز کرد.برای ثبت نام،  سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، ابتدا برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی*43857*4* را شماره گیری  و سپس  با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند. زمان ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه و جامانده بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای اعداد زوج و همچنین روز های پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای اعداد فرد از طریق این درگاه است. درصورتی که این متقاضیان به هر دلیلی موفق به انجام ثبت‌نام در روزهای یادشده نشوند، می‌توانند در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ و یکشنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۱  نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند. باید توجه داشت که ثبت‌نام پس از این تاریخ متوقف نخواهد شد و تاریخ جدید برای افرادی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند، متعاقبا اعلام می‌شود. برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کد ملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است. بدیهی است، پس از ثبت‌نام کلیه اطلاعات سرپرستان جهت تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می گردد که در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
معترضین به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.همچنین افرادی که در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت یارانه قرارگرفته‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد یا مراجعه به درگاه های اعلام‌شده ندارند.

نحوه فروش سهام عدالت
حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی سازی در مورد آخرین وضعیت تصمیم گیری در مورد فروش سهام عدالت گفت: شورای عالی بورس باید در مورد مدل مطلوب مدیریت سهام عدالت تصمیم می‌گرفت. بر این اساس در مورد افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند باید گفت که منتظر بازگشایی نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باشند تا افراد بتوانند خرید و فروش کنند  این اتفاق نیز زمانی رخ می‌دهد که مجامع این شرکت‌ها به درستی برگزار شود و درمورد مستقیم‌ها نیز سازمان بورس باید تعیین تکلیف کند.

مذاکرات برای سوآپ گاز از ترکمنستان به ارمنستان
وزیر نفت در دیدار با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان بر آمادگی شبکه گازی ایران برای آغاز سوآپ گاز از ترکمنستان و نیز افزایش صادرات گاز به این کشور تأکید کرد. جواد اوجی پس از دیدار با گنل سانوسیان ضمن تأکید بر مذاکرت مثبت و سازنده دو طرف گفت: مذاکرات برای سوآپ گاز از ترکمنستان به ارمنستان از خاک ایران آغاز شده است و به‌زودی با توجه به ظرفیت بالای شبکه خطوط لوله گازی کشور به نتایج خوبی در این زمینه دست خواهیم یافت.

 جزییات مدل جدید فروش خودرو
منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت ضمن تشریح نحوه کارکرد سامانه متمرکز قرعه کشی خودرو، گفت: تاکنون تولید بر مشتری غلبه داشت اما از هم اکنون مشتری بر تولید غلبه خواهد داشت.وی با بیان اینکه در دنیا تولید دانش بنیان بر مبنای نیاز مشتری انجام می‌شود، گفت: در مدل قبلی فروش خودرو، تعداد محدودی خودرو هر ۱۰ الی ۱۵ روز یک بار به فروش گذاشته می‌شد اما در مدل جدید در یک دوره ثبت نام انجام می‌شود و در یک دوره ۳ ماه به عنوان نمونه ۶ بار قرعه کشی خودرو انجام می‌شود و در هر دوره ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو فروخته می‌شود و هر فرد یک خودرو ثبت نام می‌کند. بنابراین تعداد زیادی از افراد می‌توانند ثبت نام کنند. منطقی افزود: همچنین تولیدکنندگانی که تولید محدودی دارند، اگر چه از سه هزار نفر ثبت نام می‌کردند اما در نهایت به هزار نفر خودرو تحویل می‌دادند که این موضوع مشکل زا شده بود، ولی در این سامانه دیگر این مشکل را نداریم. معاون وزیر صمت ادامه داد: تولیدکنندگان انبوه نیز عرضه قطره چکانی داشتند که از این به بعد باید تمام ظرفیت را بفروشند. از سویی دیگر نیز اگر مثلاً خودروساز می‌گوید ۲۰۰ هزار خودرو می‌خواهد بفروشد راستی ازمایی می‌کنیم و رقم قطعی را مثلاً ۱۰۰ هزار خودرو را برای قرعه کشی می‌گذاریم و در ادامه مسیر نیز دوباره بررسی کرده و ۱۰۰ هزار خودروی دیگر را برای فروش می‌گذاریم. به این ترتیب برای تحویل خودرو دیگر مشکلی نخواهد بود و تحویل به موقع انجام می‌شود. وی تصریح کرد: وزارت صمت صرفاً اطلاعات را جمع و صحت سنجی می‌کند و مابقی کارها توسط خود خودروساز انجام می‌شود.  

واحدهای نهضت ملی مسکن یک سال و نیمه ساخته می شود
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن ظرف یک سال و نیم تحویل متقاضیان می شود. وی افزود: بیشتر این واحدها در شهرهای جدید مانند پرند، پردیس، هشتگرد، صدرا و سهند قرار دارند که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است. وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساخت مسکن در کشور ما ۱.۵ تا ۲ سال به طول می‌انجامد گفت: امیدواریم در همین زمان ۱.۵ ساله واحدها تحویل متقاضیان شود. قاسمی تسهیلات اعطایی به متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران را ۴۵۰ و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بیشتر شهرهای جدید در همجواری مراکز استان‌ها و کلانشهرها قرار دارند که تسهیلات آنها شامل ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان می‌شود.

ورود دادستانی تهران به بازسازی بستر رودخانه کن 
سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ تهران در دیدار باسرپرست شرکت فرودگاه‌ها و جمعی از مدیران فرودگاه مهرآباد بر تسریع در پاکسازی و بهسازی آن قسمت از بستر رودخانه کن که در محدوده فرودگاه مهرآباد واقع شده است؛ تأکید کرد.محمد بیضی‌زاده با اشاره به دیدار خود با سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و جمعی از اعضای هیأت مدیره و مدیران اجرایی فرودگاه مهرآباد، بیان کرد: مذاکره در خصوص هماهنگی و همکاری فی مابین فرودگاه‌ها و دادستانی به منظور تسهیل و تسریع در اقدامات مرتبط از محورهای مهم این نشست بود.وی افزود: در این جلسه بر لزوم پاکسازی و بهسازی آن بخش از بستر رودخانه کن که در محدوده فرودگاه مهرآباد واقع شده است؛ تأکید و همچنین مقرر شد فرودگاه مهرآباد نسبت به تسریع در بازسازی باند ۲۹ چپ که در حال حاضر غیر فعال است؛ اقدام کند.

بازدید مقامات قضایی از محل دپوی پسماند غیرمجاز 
سرپرست دادسراى ناحيه ١٤ به اتفاق جمعی از مدیران شهری و فرماندهان انتظامی و امنیتی از محل دپوی پسماند غیرمجاز در گردنه تنباکویی بازدید و دستورات لازم را برای برخورد با متخلفان صادر کرد.سیف الله بابا گل زاده بیان کرد: با شكايت اهالى مشيريه و شهرک رضويه جهت رفع معضلات بهداشتی ناشی از دپوی پسماند غیرمجاز در گردنه تنباکویی، در راستای حفظ حقوق عامه از محل بازدید و دستورات لازم به شهردارى منطقه ١٥ و ساير دستگاه هاى متولى صادر شد.وی افزود: در این برنامه به اتفاق شهردار منطقه ١٥، رؤسای محيط زيست و سازمان مديريت پسماند تهران، سركلانترى ششم، پليس اطلاعات وامنيت پايگاه ششم، رئيس كلانترى ١٦٩ مشيريه از گردنه تنباكويى واقع در نزديكى شهرک رضويه بازدید کردیم.

صدور دستور بازسازی آب انبار قدیمی پایتخت 
سرپرست دادسرای ناحیه ۱۲ تهران با حضور در آب انبار قدیمی تهران دستوراتی به اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری تهران مبنی مرمت، بازسازی و حفظ این آثار باستانی، صادر کرد.رحیم گل زاده با حضور در یکی از انبارهای آب قدیمی تهران با موضوع حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی و احیای حقوق عامه و پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از تخریب میراث فرهنگ، از این محل بازدید کرد.معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۲ در حاشیه این بازدید بیان کرد: در پی دریافت گزارشی مردمی مبنی بر ایجاد حفره در آب انبار قدیمی تهران واقع در خیابان مصطفی خمینی و ایجاد خطرات جانی برای بازدید کنندگان و همچنین تخریب آثار ملی و باستانی، برای بررسی موضوع اقدامات قضایی آغاز شد.
وی افزود: در قسمت زیرین این محل محوطه‌ای به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع وجود دارد که مربوط به دوره سلجوقیان است و معماری بسیار زیبایی دارد که جزو آثار باستانی و فرهنگی کشور است.معاون دادستان تهران تصریح کرد: با توجه به رفع خطر جانی برای بازدید کنندگان از این مجموعه حفاظت از آثار ملی و باستانی، جلساتی با شهرداری تهران و اداره کل میراث فرهنگی برگزار کردیم و مقرر شد که نهادهای مربوط به موضوع پای کار بیایند تا این بنا مرمت و آسیب‌های موجود و همچنین خطرات ناشی از ریزش این بنا رفع شود تا برای استفاده بهتر در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

دیدار رییس کل دادگستری استان قم با سفیر تاجیکستان
سفیر تاجیکستان به همراه رییس اداره کل حقوقی دادستانی کل جمهوری تاجیکستان و هیات همراه، با رییس کل دادگستری استان قم دیدار کردند.حجت الاسلام علی مظفری، رییس کل دادگستری استان قم در نشستی مشترک با هیات تاجیکستانی، اظهار کرد: قم به لحاظ مرکزیت علوم دینی از تمام دنیا دانشجو و طلبه دارد و تاکنون در خصوص حقوق شهروندی و رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از طرف اتباع مشکلی نداشتیم؛ ولی معتقدیم این عزیزان باید قوانین کشور متبوع خود را رعایت کنند. وی افزود: در راستای تفاهم نامه منعقده بین دو کشور و ماموریت‌های محوله از ناحیه دادستانی کل کشور، آماده همکاری با هیات اعزامی هستیم.

برخورد دستگاه قضایی  با اخلالگران بازار 
رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: برخورد بدون اغماض قضایی با زیاده خواهان و برهم زنندگان آرامش جامعه با ایجاد اخلال در بازار، در دستور کار قرار دارد. حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای قضایی استان زنجان اظهار کرد: اجرای طرح اصلاح اقتصادی نیازمند اهتمام همه دستگاه‌ها و همکاری مردم است که با این کار جلوی موج سواری‌ها و سوءاستفاده کنندگان از وضعیت موجود در جامعه گرفته خواهد شد. وی گفت: برخورد بدون اغماض قضایی با زیاده خواهان و برهم زنندگان آرامش جامعه با ایجاد اخلال در بازار، در دستور کار قرار دارد و در همین راستا ورود قاطع دادستان‌ها، تعزیرات، اداره بازرسی و ضابطان در این خصوص، ضروری است.

کشف ۴۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در شهریار
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش مالی ۴۰ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان در سال گذشته خبر داد. حمید عسکری پور بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با مرتکبان جرایم مذکور در سال ۱۴۰۰، دادستانی شهرستان شهریار اقدام به کشف انواع کالای قاچاق کرده است. وی افزود: در این رابطه کالاهایی از جمله لاستیک خودرو، لوازم منزل، پارچه، سوخت، آجیل و خشکبار، دستگاه ساخت لیوان یکبار مصرف، انواع لوازم یدکی موتورسیکلت، مواد غذایی قاچاق، انبار پارچه، انبار ماسک قاچاق و تقلبی و انبار مواد آرایشی و بهداشتی کشف شدند. به گفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق، ۴۰ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان است.

شرط ورود زائران ایرانی به عربستان
 معاون حج و عمره مرکز پزشکی هلال احمر گفت: همه زائران ایرانی باید قبل از ورود به عربستان حداقل دو دوز از یک نوع از واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک را تزریق کنند.طاهر درودی گفت: دستورالعمل‌های حج تمتع امسال از سوی سعودی‌ها دیر اعلام شد اما با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از قبل شده بود کارهای اولیه انجام و طبق هماهنگی با سازمان حج و زیارت همچون سال‌های گذشته آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران را داریم.

آمار گودهای پرخطر پایتخت 
 نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: گود‌های خطرناک یکی از معضلات شهر تهران هستند. جعفر بندی شربیانی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ گود پرخطر در تهران وجود دارند و قول می‌دهیم در ۶ ماه اول سال تصمیم گیری خوبی برای این تعداد گود داشته باشیم. به گفته وی به زودی در قالب طرح برای بحث فرونشست و گود‌های خطرناک در کمیته شهرسازی برنامه ریزی می‌شود.

ایران جزو برترین کشورهای دنیا در واکسیناسیون
 رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ایران را جزو برترین کشورهای دنیا در واکسیناسیون برشمرد و گفت: واکسن‌های سه گانه با پوشش بالای ۹۵ درصد در کشور انجام می‌شود.محسن زهرایی تصریح کرد: نظارت و پایش برای اجرای برنامه‌های آموزش و فرهنگ‌سازی با جذب مشارکت خانواده‌ها در امر واکسیناسیون در کشور به خوبی انجام می‌شود.

پوشش بیمه‌های کامل درمان ناباروری
رییس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بیمه سلامت به طور کامل این پوشش را ایجاد می‌کند، گفت: تسهیل خدمات زایمان از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. صابر جباری با بیان اینکه در عین حال زایمان طبیعی هم رایگان است، در ادامه بیان کرد: پیشگیری و درمان ناباروری از موضوعات مورد توجه وزارت بهداشت است. همچنین به‌زودی بیمه تامین اجتماعی هزینه‌های درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.وی با اشاره به این که بیش از سه میلیون و ۲۰۰ زوج نابارور در کشور حضور دارند، گفت: متاسفانه آمار ناباروری در کشور زیاد است. 

مشکلی در چاپ کتب درسی وجود ندارد
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن بیان این مطلب که مشکلی در زمینه ثبت سفارش کتب درسی و همچنین چاپ آنها وجود ندارد، از تغییرات آزمایشی کتاب‌های درسی برخی پایه‌ها در سال تحصیلی آینده خبر داد.حجت الاسلام علی لطیفی همچنین گفت: ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۸ فروردین ماه آغاز شده است. سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.وی افزود: چاپ کتاب‌های درسی نیز در حال انجام است و کارها در روال طبیعی خود پیش می‌روند.

رونمایی از جدیدترین تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی در ایران هلث
رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی از رونمایی از محصولات جدید تولید داخل در حوزه‌های مختلف پزشکی در بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث خبر داد.مجید روحی با اشاره به برگزاری بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث که در روزهای سوم تا ششم خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان ملزومات پزشکی ایرانی محسوب می‌شود تا در شرایط تحریم و با تقویت صادرات خود و ارز آوری نتایج بسیار مطلوبی را در حوزه علمی و اقتصادی برای کشور ارمغان آورند.در صنعت تجهیزات پزشکی و سلامت هر روز شاهد پیشرفت‌های علمی و صنعتی هستیم.

ضرورت دسترسی آسان به خدمات مشاوره ترویج فرزندآوری
وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: دسترسی آسان به خدمات مشاوره به منظور ترویج فرهنگ خانواده و فرزندآوری در کنار رفع مشکلات اقتصادی جامعه ضروری است. سیدحمید سجادی افزود: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، با عنایت به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و باتوجه به پویندگی و بالندگی و جوانی جمعیت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال‌های گذشته سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ می‌شود.


نحوه اثبات جرم ورود به عنف
نحوه اثبات جرم ورود به عنف در دادگاه، از طریق استناد به  روش هایی همچون شهادت شهود، اقرار مرتکب جرم یا علم قاضی امکان پذیر است. از جمله مدارک لازم برای اثبات جرم ورود به عنف نیز می توان به ارائه گزارش ضابطان قضایی یا استشهادیه شهود اشاره کرد که در صدور حکم موثر است.
ارزش و اهمیت حق مالکیت، تا حدی است که اگر شخصی، اقدام به ایراد آسیب و خسارت نسبت به آن کند، می توان وی را به لحاظ کیفری، مورد تعقیب قرار داد.در همین ارتباط، جرایمی نیز در قانون مجازات اسلامی تحت عنوان هتک حرمت منازل و املاک دیگران مورد پیش بینی قرار گرفته است که از جمله مهمترین آنها می توان به جرم ورود به عنف اشاره کرد. اما ممکن است این پرسش مطرح شود که جرم ورود به عنف چیست و چه شرایطی دارد؟
در پاسخ به این پرسش باید گفت که جرم ورود به عنف به این معناست که شخصی بدون اجازه و رضایت دیگری و بدون اینکه حکم یا مجوزی برای ورود به منزل دیگری داشته باشد، با زور، اجبار یا تهدید، به منزل دیگری وارد شود که در این صورت می توان از ورود به عنف یا ورود با زور سخن گفت.ورود به عنف ضمن ماده 694 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375، جرم انگاری شده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.بر اساس این ماده، هر کس با عنف (زور) یا تهدید، به منزل یا مسکن فرد دیگری وارد شود، به مجازات 6 ماه تا سه سال حبس محکوم می شود. همچنین در صورتی که جرم ورود به عنف، توسط دو نفر یا بیشتر انجام شده باشد و حداقل یکی از این افراد، سلاح حمل کنند، به مجازات حبس از یک تا 6 سال محکوم خواهند شد.اما پرسشی که در این خصوص ممکن است مطرح شود، این است که نحوه اثبات جرم ورود به عنف چگونه است و به عبارت دیگر، در صورتی که شخصی با زور یا تهدید، به منزل دیگری، وارد شد و شاکی یا بزه دیده، قصد شکایت از جرم ورود به عنف را داشت، از چه روش هایی می تواند اقدام به اثبات جرم ورود به عنف کند؟
در پاسخ باید گفت اصولا، در پرونده های کیفری، شاکی باید با توسل به یکی از ادله اثبات دعوی در امور کیفری، اقدام به اثبات ادعای خود کند.از جمله مهمترین روش های اثبات کننده جرم در قانون آیین دادرسی کیفری می توان به شهادت شهود، اقرار مرتکب جرم، سوگند و قسامه و نیز علم قاضی اشاره کرد که هر یک از این راه ها و روش ها ، شرایط و احکام مخصوص به خود را دارند و بعضا در دعاوی خاصی، قابل استفاده هستند.

  نحوه اثبات جرم ورود به عنف با شهادت شهود
شهادت، به معنای این است که شخصی که وقوع یا عدم وقوع جرم را مشاهده کرده است، نزد مقام قضایی حاضر شده و مشاهدات خود را بیان کند.البته اشخاصی که قرار است در دادگاه شهادت دهند تا جرمی اثبات شود، باید شرایط و نصاب خاصی داشته باشند.از جمله شرایط شهادت در دعاوی کیفری برای اثبات جرم ورود به عنف و سایر جرایم، این است که شاهد واجد شرایطی همچون بلوغ، عقل و عدالت بوده و با طرفین دعوی، خصومت شخصی نداشته و نفع شخصی نیز در پرونده برای وی متصور نباشد.همچنین ولگرد بودن یا اشتغال به تکدی گری و ولگردی، مانع از پذیرش شهادت شهود در دادگاه است.لازم به ذکر است که برای اثبات جرم ورود به عنف، نیاز به معرفی دو نفر شاهد مرد است.اما در ارتباط با اینکه نحوه اثبات جرم ورود به عنف از طریق شهادت شهود چگونه است، باید گفت که شاکی ضمن طرح شکواییه خود باید به شهادت شهود، استناد کرده و در صورت تعیین وقت رسیدگی، شهود خود را نیز در دادگاه حاضر کند.در این صورت دادگاه با استماع شهادت شهود در صورتی که شرایط شهادت شرعی را احراز کند، می تواند حکم به مجازات فرد مجرم صادر کند و در صورتی که تعداد شهود یا شرایط آنها، مطابق قانون نباشد، پذیرش شهادت آنها منوط به نظر قاضی است.

  نحوه اثبات جرم ورود به عنف بدون شاهد
یکی دیگر از روش های اثبات جرم ورود به عنف، استناد به اقرار مرتکب جرم ورود به عنف است. اقرار به این معناست که شخص مرتکب جرم ورود به عنف، نزد قاضی دادگاه، اعتراف به ارتکاب جرم کند.در این صورت، اقرار مرتکب دلیل موثری برای اثبات جرم ورود به عنف خواهد بود.لازم به ذکر است که بر اساس قانون مجازات اسلامی، اثبات جرم ورود به عنف از طریق اقرار، به این صورت است که مرتکب، یک مرتبه اقرار کند که جرم ورود به عنف را مرتکب شده است.البته استناد به اقرار برای اثبات جرم ورود به عنف، منوط به این است که اقرارکننده، در حین اقرار به جرم، عاقل، بالغ ، قاصد و مختار باشد.
همچنین اقرار باید به لفظ باشد. اقرار، باید به قطع و یقین و همچنین، صریح و بدون ابهام باشد تا قاضی، بر اساس آن حکم صادر کند.یکی دیگر از روش های اثبات جرم ورود به عنف، استناد به علم قاضی، به عنوان یکی از ادله اثبات دعوی است.استناد به علم قاضی برای اثبات جرم وورد به عنف، به این صورت است که قاضی دادگاه، از طریق اسناد و مدارک ارائه شده در پرونده و به هر دلیل دیگری، علم و اطمینان پیدا کرده باشد که آن شخص، مرتکب جرم ورود به عنف شده است.به عنوان نمونه ، در صورتی که فیلم دوربین های مداربسته، نشانگر ورود به عنف توسط مرتکب باشد و قاضی دادگاه با ملاحظه مدارک مربوط به آن، علم به ارتکاب جرم توسط فرد پیدا کند، می تواند حکم به مجازات مرتکب صادر کند.
همچنین هر سند و مدرک دیگری که نشانگر وقوع جرم توسط مرتکب باشد، می تواند موجب حصول علم قاضی و اثبات جرم ورود به عنف شود.حتی در مورد شهودی هم که در خصوص پرونده، در دادگاه حاضر شده و شهادت داده، اما شرایط و نصاب شهادت شرعی را نداشته باشند، قاضی دادگاه می تواند با استناد به شهادت آنها، به علم و یقین رسیده و حکم صادر کند.همچنین در صورتی که گزارش پلیس یا ضابطان قضایی در پرونده، بیانگر وقوع جرم ورود به عنف باشد، قاضی دادگاه با ملاحظه اسناد و مدارک مربوطه، می تواند حکم به مجازات مرتکب صادر کند.

  نحوه اثبات جرم ورود به عنف با سوگند
بر اساس قانون،  قسم خوردن نیز از جمله راه ها و روش های ثابت کننده جرم است. با این حال، بر اساس قانون مجازات اسلامی، سوگند یا قسم خوردن، برای اثبات تمامی جرایم، کاربرد ندارد.به عبارت دیگر، بر اساس ماده 208 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392، سوگند در امور کیفری برای اثبات حدود و تعزیرات ، کاربردی ندارد و صرفا در مورد مجازات هایی همچون قصاص، دیه، ارش و ضرر و زیان ناشی از جرم کاربرد دارد.بنابراین باید گفت که اثبات ورود به عنف از طریق سوگند خوردن شاکی، امکان پذیر نیست و باید به استناد مدارک موجود همچون گزارش ضابطان قضایی و مواردی از این قبیل، جرم ورود به عنف ثابت شود یا اینکه با معرفی شهود به دادگاه و گرفتن اقرار مرتکب، اقدام به اثبات این جرم کرد.

اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید.


درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید.


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال