امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

اخذ گواهینامه ایزو معتبر و موثر، چگونه و از کجا ؟

امروزه سازمان ها و مشاغل به منظور افزایش سطح کیفی خدمات و تولیدات خود نیازمند اخذ گواهینامه ایزو می باشند. اما گواهینامه ایزو چیست و مزایای آن شامل چه مواردی می باشد؟در ابتدا پیش از هر چیز می بایست توضیحاتی درباره ISO به شما ارائه دهیم تا بر اساس اطلاعات به دست آمده اقدام به اخذ ایزو برای شرکت یا سازمان خود نمایید.

image-20220719211222-1.jpeg

گواهینامه ایزو چیست؟

دریافت گواهینامه ایزو معتبر و موثر امری مهم برای سازمان ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات محسوب می شود. گواهینامه ایزو شامل استانداردهای از پیش تعریف شده ای است که توسط سازمان بین المللی ایزو تعریف شده است. این سازمان با همگام سازی استانداردها سعی در  ایجاد هماهنگی استانداردها در جهان را دارد. کلمه ایزو یا ISO مخفف عبارت International Organization for Standard است که در دنیا با نام استاندارد ایزو شناخته می شود.با توجه به موارد اشاره شده می توان گفت سازمان استاندارد سازی ایزو نهادی برای صدور گواهینامه ایزو به منظور ایجاد فرآیند استاندارد سازی سازمان ها از نظر ارائه خدمات برای ایجاد تضمین کیفیت می باشد.

دلیل اهمیت اخذ گواهینامه ایزو

با توجه به اینکه این سازمان به صورت بین المللی قوانین و استانداردهای لازم برای شرکت ها و سازمان ها را تعیین می نماید، در صورت رعایت ضوابط آن توسط شرکت ها می توان گفت خدمات ارائه شده توسط آن ها دارای حداقل استانداردهای لازم بوده و اطمینان از این موضوع سبب افزایش سطح کیفی شرکت و تضمین آن خواهد شد. بنابراین مشتریان و متقاضیان با اطمینان خاطر بیشتری به این سازمان ها سوق پیدا می کنند. در صورتی که مبنا و اساس کار و فعالیت ارائه دهندگان خدمات در همه کشورها بر اساس استاندارد های تعیین شده ایزو باشد، می توان با خیالی آسوده به آن ها اطمینان نمود. شاید یکی از مهم ترین دلایل اهمیت اخذ گواهینامه ایزو مربوط به شرکت های پیمانکاری به دلیل وارد شدن به مناقصه ها و اطمینان کارفرمایان به آن ها باشد.

نکته مهمی که درباره گواهینامه ایزو مطرح است اهمیت معتبر بودن آن می باشد.متاسفانه امروزه شاهد صدور گواهینامه ایزو از مراجع نا معتبر هستیم که این موضوع هم برای ارائه دهندگان خدمات و هم برای متقاضیان خدمات سبب ایجاد مشکلاتی می شود.مراجع و شرکت های صدور گواهینامه ایزو می بایست مورد تایید سازمان استاندارد سازی بین المللی یا CB باشند و انجمن اعتبار دهنده یا IAF و یا نمایندگی های آن ها باشند تا از اعتبار گواهینامه صادر شده توسط آن ها اطمینان حاصل نمود.

بهترین مراجع برای اخذ گواهینامه ایزو معتبر

پس از حصول اطمینان از صحت صدور گواهینامه ایزو که تحت نظر CB مشغول فعالیت هستند و سپس انجام ممیزی های مورد نیاز گواهینامه ایزو، می توان اقدام به اخذ ایزو مورد نظر خود و مرتبط با خدمات سازمان نمود.به طور مثال برای دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ که مربوط به استانداردهای لازم مدیریت زیست محیطی است و امروزه با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و جلوگیری از ایجاد آلاینده های زیست محیطی توسط شرکت های تولیدی از جمله استاندارد های ضروری و پر اهمیت محسوب می شود، نیاز به مرجع قانونی و معتبر صدور گواهینامه ایزو می باشد. برای اخذ ایزو ۱۴۰۰۱ می توان به مراجع دولتی و یا خصوصی معتبر مراجعه نمود.

امروزه مراجع صدور گواهینامه ایزو به دو دسته دولتی یا IAF و خصوصی تقسیم بندی می شوند که در این بین مراجع خصوصی می بایست کلیه فعالیت های خود را تحت نظر IAF انجام دهند. در اصل وظیفه مراجع خصوصی ارتباط متقاضیان دریافت گواهینامه با مراجع دولتی و تسهیل کننده این امر هستند. این موسسات نسبت به مراجع دولتی سرعت عمل بیشتری دارند و خدمات ارائه شده توسط آن ها به مراتب ارزان تر از سایر مراجع دولتی می باشد. در تمام دنیا شاهد چنین مراجع صدور گواهینامه ایزو جهت تسهیل امور دریافت گواهینامه ایزو هستیم.

اخذ گواهینامه ایزو معتبر و موثر، چگونه و از کجا ؟

صدور گواهینامه ایزو

پس از انجام دستورالعمل ها و رعایت کلیه الزامات مربوط به ایزو مورد نظر سازمان که توسط نهاد های استاندارد سازی به آن ها ارائه می شود، نهاد یا مرجع صادر کننده ایزو ممیزی های الزامات را بررسی و در صورت تایید اقدام به صدور گواهینامه ایزو معتبر می نماید.اما نکته مهمی که پیش از انجام الزامات مطرح است این است که پیاده سازی تمامی بند ها و دستور العمل ها نیازمند مشاوره دارد. بنابراین مراجع صدور گواهینامه با تعیین مشاور ایزو شما را در مسیر اخذ گواهینامه همراهی می نمایند.به طور مثال چنانچه قصد دریافت گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ یا مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای برای ایجاد ایمنی و سلامت محیط سازمانی داشته باشید ، مشاور ایزو با توجه به سیستم مدیریت OH & S راهکارهای لازم را برای افزایش ایمنی و بهداشت کارکنان را به مدیران مجموعه ارائه داده تا بر اساس ضوابط مطرح شده اقدام به پیاده سازی الزامات نمایند.

با توجه به مطالب گفته شده و اطلاع از اهمیت اخذ گواهینامه ایزو، امروزه سازمان ها و شرکت های زیادی به منظور افزایش سطح کیفی تولیدات و خدمات خود که هم برای سازمان و هم برای مشتری نتیجه مثبتی دارد، به دنبال مراجع صدور گواهینامه معتبر هستند. در ایران شرکت های زیاد معتبر و غیر معتبری اقدام به صدور گواهینامه ایزو می نمایند که برای اطمینان از معتبر بودن آن ها می بایست اطلاعات کاملی از این شرکت ها در اختیار داشت.بر همین اساس و با توجه به تحقیقاتی که در زمینه شرکت های معتبر اخذ گواهینامه ایزو در ایران انجام دادیم، یکی از بهترین و معتبرترین شرکت هایی که تحت اعتبار مرجع اعتبار بخشی ASCB در ایران مشغول به فعالیت است، شرکت کیفیت ارزیاب لیا (QAL) می باشد. بنابراین جهت اخذ گواهینامه ایزو مورد نظر خود و یا هرگونه مشاوره در این زمینه می توانید با این شرکت در ارتباط باشید.


 مشاور املاک - املاک صنعتی چیست؟

بنگاه یا همان مشاور املاک در انگلیسی با نام real estate شناخته می شود که به کسب و کار های فیزیکی خرید ملک، فروش ملک، پیش فروش ملک و اجاره ملک مشغول هستند.

در اکثر مواقع، واژه املاک و مستغلات برای اشاره به خانه (مسکن) یا ساختمانی که در آن محدوده مشخص، واقع شده است، بکار می‌رود. واژه املاک و مستغلات همچنین، به کسب‌وکاری (شغلی) اشاره دارد، که در زمینه خرید، فروش، رهن یا اجاره زمین، ساختمان و خانه فعالیت می‌نماید.

املاک صنعتی بر خلاف املاک مسکونی با کسب و کار، صنعت و تجارت بیشتر سرو کار داشته و در زمینه ملکهای تجاری، اداری و صنعتی فعالیت دارد. وبیشتر مشتریان کارآفرینان، تجار و بازرگانان، شرکتهای دانش بنیان، تولید و توزیع کنندگان می باشند.

صنعت چیست؟sanat amlaksanati paytakht

صنعت چیست؟ تعریف کلی برای صنعت: به مجموعه تمام ارگان هایی که در فرایند تولید، توزیع و مصرف یک کالا یا خدمت  مسیر مشابه دارند، «صنعت» گفته می‌شود. 

صنعت شامل مجموعه‌ای از موسسات اقتصادی است که نیازهای یک بازار مشخص را تأمین می‌کنند.

در واقع صنعت گروهی از موسسات یا سازمان های تولیدی است که کالاها، خدمات یا منابع درآمد را تولید یا عرضه می کنند.

موارد مهم در اجاره ملک تجاری _ اداری و صنعتی:

1- کاربری ملک؛

2- نوع ملک و منطقه‌ی آن؛

3- متراژ ملک؛

4- حداکثر بودجه؛

5- دسترسی‌ها.

املاک تجاری که برای اهداف تجاری و ارایه محصولات تولیدی و یا خدماتی استفاده می شود.

مانند: مغازه - پاساژ - فروشگاه - مجتمع های تجاری - آژانسهای هواپیمایی و مسافرتی - دفاتر خدماتی - نمایندگیها مجاز - تعمیرگاههای خودرو - نمایشگاهها - رستوران کترینگ - کافی شاپ - قهوه خانه های سنتی -تالار و باغ تالار و ...

نکته: بسته به نوع کاربری ملکی که می‌خواهید اجاره کنید باید به‌دنبال ویژگی‌های مناسب آن باشید. مثلا اگر می‌خواهید ملک را بدل به مغازه و رستوران کنید، باید دقت کنید که جمعیت خریدار در محل ملک مورد نظر زیاد باشد،‌ می‌توانید به رفت‌وآمد افراد، دسترسی‌ها یا وجود مراکز خرید دیگر در آن اطراف توجه کنید.

هر هدفی که از اجاره‌ی ملک تجاری دارید باید به ویژگی‌های منطقه‌ای که ملک در آن قرار گرفته است به خوبی توجه کنید. باید ببینید که آیا مشتریان تجاری شما یا مخاطبان کسب‌وکارتان در محل ملک مورد نظر تردد دارند یا خیر.

املاک اداری واحد اداری یا ملک اداری به ملکی گویند که از طرف شهرداری مجوز فعالیت اداری در آن صادر شده و افراد حقیقی یا حقوقی در آن به اشتغال می پردازند. مانند: دفتر کار - 

موقعیت اداری فقط برای مشاغل زیر امکان پذیر است و در غیر اینصورت با شکایت همسایگان و گزارش شهرداری واحد پلمپ و ازادامه فعالیت جلوگیری می شود. 

دفتر وکالت - مطب - دفتر روزنامه و مجله - دفتر مهندسی - دفتر اسناد رسمی و ازدواح و طلاق 

اگر می‌خواهید ملکی را برای دایر کردن یک شرکت اجاره کنید شاید وجود فروشگاه‌های مختلف چندان اهمیتی نداشته باشد، در عوض به موقعیت‌ اداری ملک مورد نظر، دسترسی‌ها، ترافیک، امکانات و واحدهای مجاور درساحتمان … بیشتر توجه کنید.

املاک صنعتی املاکی هستند که در آنها کار تهیه، ساخت و تولید، انبار و توزیع، مونتاژ انجام می گردد. 

املاک صنعتی شامل: انبار - سالن - سوله - کارگاه - کارخانه - زمین صنعتی چهاردیواری بارانداز.

نکته های مهم : مطالبی را که جهت خرید و اجاره کارخانه یا انبار باید بدانید:

آیا مشکل محیط زیستی، جواز کسب و پروانه بهره برداری برای شغلتان بوجود نمی آورد.

آیا لوکیشن خوب، دسترسی و تامین نیرو، باربری حمل و نقل در منطقه آسان است.

انبار مجاور آلاینده زیستی و صوتی یا مشکل ساز در تردد و تخلیه بارگیری نباشد، امکانات و امنیت منطقه بررسی شود.

مشکلات شهرداری، جهاد سازندگی، جهت ادامه فعالیت و مجوزات نداشته باشد. 

از نوع سند آن کاملا مطلع شوید آیا تک برگ شش دانگ، قلنامه، مشاع، اوقاف وقفی، بنیادی، صلح، مشاع، دسترنج و غیره است و اگر دررهن بانک است فک رهن شود.  

زمین منطقه رابررسی کنید خاک آن سست نباشد در بعضی از مناطق گودبرداری با نخاله پر شده بعد ازتاسیس کارخانه و انبار زمین نشست کرده و متضرر می شوید.

نوع متریال مصرفی، تعرفه های برق تجاری یا صنعتی، آب شهری و چاه، امکان نسب دکل اینترنت یا خط تلفن، گاز برسی شود.

نوع کاربری منطقه، سند و پایانکار ملک تجاری، فضای سبز، خدماتی، صنعتی، انبار، کاگاهی، پارکینگ، حریم ها طبیعی. راهداری. دکل برق و غیره مشخص شود. 

سند کاملا خواننده شود در توضیحات دقت بیشتر شود حق آبه، گذر، قنات، مشاعات، میزان بدهی ها، بازداشت و غیره بررسی شود.

منطقه ای که انتخاب میکنید سعی کنید حدالمقدور بورس مشاغل انتخابی شما باشد که در زمان فروش یا اجاره آن راحتر انجام شود. 

 نکات مهم:

نوع ملک و منطقه‌ی آن

باید به نوع ملکی که اجاره می‌کنید نیز دقت داشته باشید. آیا ملک مورد نظر شما برای راه‌اندازی اداره و شرکت اجاره خواهد شد یا قصد ایجاد مرکز تفریحی، فروشگاه، رستوران و … را دارید. باید ببینید که ملک اجاره‌ای برای هدف شما مناسب است یا خیر. ضمن اینکه راه‌اندازی کسب‌وکار شما در مکانی که اجاره می‌کنید، باید از نظر قانونی فاقد مشکل باشد. ملک تجاری، تفریحی، مسکونی، اداری و… ملزومات و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

اندازه مطلوب

باید متناسب با نوع کسب‌وکار یا هدفی که از اجاره ملک دارید، اندازه آن را تخمین بزنید. مثلا اگر قصد ایجاد اداره یا رستوران دارید باید به ترتیب تعداد کارکنان و مشتریان را برای هر یک از اهداف خود تخمین بزنید و مقدار فضایی که به هر فرد تعلق می گیرد را برآورد کرده و سپس تعداد را در فضای برآورد شده ضرب کنید.

حداکثر بودجه

باید دقت کنید که بودجه‌ی مورد نظر شما برای اجاره‌ی ملک به چه میزان است. قیمت ملک تجاری در منطقه‌ی دلخواه‌تان متری چند است. علاوه بر این باید از افزایش درصد سالانه‌ی اجاره نیز آگاه باشید و آن را برای تنظیم بودجه‌ی سالیانه‌تان با درآمد و سرمایه خود بسنجید.

دسترسی

دسترسی مشتریان، ارباب رجوعان یا دسترسی شما به نقاط مختلف شهر و وسایل نقلیه (در صورت استفاده‌ی مسکونی از ملک)، نکته‌ی بسیار مهمی است که باید آن را در زمان اجاره کردن در نظر بگیرید. مثلا اگر می‌خواهید ملکی را به‌عنوان رستوران و فست‌فود و… اجاره کنید باید به پارکینگ فکر کنید. و به ازای هر ۳ مشتری یک خودرو در نظر بگیرید تا حدود مساحت پارکینگ لازم برای کسب‌وکارتان را تخمین بزنید.

علاوه بر آن بعضی کسب‌وکارها نیازمند منطقه و محیطی پرتردد برای جذب مشتری هستند. به این نیز فکر کنید.

بازدیدهای متعدد

برای اجاره‌ی ملک تجاری عجله نکنید حداقل ۴ تا ۵ ملک را بازدید کنید. با این کار دید خوبی نسبت به منطقه، معامله، قیمت‌ها و … پیدا خواهید کرد. ضمن اینکه در حین بازدیدها مشاورین املاک نیز با خواسته‌هایتان بیشتر آشنا می‌شوند و می‌توانند گزینه‌های مناسب‌تری را به شما پیشنهاد کنند.

عقد اجاره

عقد اجاره به عنوان یکی از پرکاربردترین عقود معین در جامعه ما طی سالیان گذشته توسط قوانین مختلف مورد توجه قانونگذار قرار گرفته که این امر نشان دهنده اهمیت روز افزون این عقد در مناسبات روزمره مردم می باشد. تغییر و تحولات اساسی  قوانین حاکم بر عقد اجاره و تعارضات این قوانین نسبت به موضوع واحد گاها سبب بروز تناقضاتی در فهم این قوانین را پدید آورده است. 

به طور مختصر  آخرین مقررات مربوطه و نحوه تنظیم قرارداد اجاره مطابق با آن و راه‌های پیشگیری از بروز اختلاف و در صورت وقوع اختلاف نحوه مراجعه به دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می گیرد.

وارائه خدمات جهت رهن و اجاره - خرید و فروش - در بخش صنعت عمدتاً بعهده املاک صنعتی می باشد.

گروه‌های صنعت

با توجه به تعریف‌های گوناگونی که در مورد صنعت ارائه شده است، گروه‌های صنعتی ممکن است با استفاده از روش‌های گوناگونی در کنار یکدیگر تقسیم‌بندی شوند.

برای مثال گروه‌های صنعت تعریف‌شده در «بورس اوراق بهادار تهران» به شرح زیر می‌باشند:

1- استخراج زغال سنگ؛

2- کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته به آن؛

3- استخراج کانه های فلزی؛

4- استخراج سایر معدنها؛

5- نساجی؛

6- دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش؛

6- فراورده‌های چوبی؛

7- فراورده‌های کاغذی؛

8- انتشار، چاپ و تکثیر؛

9- فراورده‌های نفتی، زغال کک و سوخت هسته‌ای؛

10- لاستیک و پلاستیک؛

11- فلزهای اساسی؛

12- ساخت فراورده‌های فلزی؛

13- ماشین‌آلات و تجهیزات؛

14- ماشین‌آلات دستگاه‌های برقی؛

15- ساخت رادیو، تلویزیون، دستگاه‌ها و وسیله‌های ارتباطی؛

16- وسیله‌های اندازه‌گیری، پزشکی و نورشناختی؛

17- خودرو و ساخت افزاره‌ها؛

18- سایر وسیله‌های ترابری؛

19- مبلمان و دیگرمصنوعات؛

20- قند و شکر؛

21- شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی؛

22- فراورده‌های غذایی و آشامیدنی بجز قند و شِکر؛

23- مواد و فراورده‌های دارویی؛

24- فراورده‌های شیمیایی؛

25- پیمانکاری صنعتی؛

26- رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن؛

27- خدمات فنی و مهندسی؛

28- انبوه‌سازی، املاک و مستغلّات؛

29- کاشی و سرامیک؛

30- سیمان، آهک و گچ؛

31- سایر فراورده‌های کانی غیر فلزّی؛

32- سرمایه‌گذاریها؛

33- بانکها، مؤسسه‌های اعتباری و سایر نهادهای پولی؛

34- سایر واسطه‌گری‌های مالی؛

35- ترابری، انبارداری و ارتباطات.

البته لازم به ذکرست که تقسیم‌بندی مذکور، الزاماً متداول‌ترین گروه‌بندی صنایع نیست؛ مثلاً در برخی متون، کاشی و سرامیک، سیمان، آهک و گچ و سایر فراورده‌های کانی غیر فلزی درمجموع یک گروه به نام صنعت سرامیک یا کانی نافلزی را تشکیل می‌دهند یا تمام گروه‌های مربوط به تهیهٔ غذا، در گروه صنایع غذایی قرار می‌گیرند. همچنین علاوه بر موارد مذکور، صنایعی مانند صنعت گردشگری و صنایع دستی نیز در برخی متون در ردیف گروه‌های صنعت قرار می‌گیرند.

 

تقسیم‌بندی صنایع

با توجّه به مشابهت‌هایی که به لحاظ فرایند تولید، شیوهٔ بازاریابی، شیوهٔ مدیریت، حجم سرمایه، نوع ماشین‌آلات مورد استفاده، نوع موادّ اولیه ملزوم و غیره میان گروه‌های گوناگون صنعت وجود دارند، گروه‌های گوناگون صنعت را می‌توان از جنبه‌های گوناگون تقسیم‌بندی کرد. یکی از متداول‌ترین طبقه‌بندی‌های صنعت، طبقه‌بندی ارائه شده توسط بخش آمار سازمان ملل [۱] است که به اختصار طبقه‌بندی آیسیک نامیده می‌شود. در این طبقه‌بندی گروه‌های مختلف صنعتی تعریف شده‌اند و فعالیت‌های مختلف در آن‌ها طبقه‌بندی گردید.

انواع کاربری ملک:

1- کاربری مسکونی

2- کاربری کشاورزی  

3- کاربری اداری – دولتی 

4- کاربری تجاری 

5- کاربری صنعتی

6- کاربری خدماتی

7- کاربری معدن

8- کاربری ورزشی

9- کاربری پاركينگ

10- کاربری حمل و نقل

11- کاربری آموزشي

12- کاربری فضای سبز

13- کاربری فرهنگي - مذهبي

14- کاربری بهداشتي – درماني

15- کاربری خدمات شهري

16- کاربری تجهيزات شهري

17- فاقد کاربری


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال