امروز ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

افزایش مستمر قیمت کارخانه ای خودرو ثبات بازار را از بین می‌برد
جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش مستمر قیمت خودرو در کارخانه ثبات بازار را از بین می‌برد شورای رقابت باید به جای قیمت‌گذاری ۶ ماهه به صورت سالانه بهای خودرو را تعیین کند. وی با اشاره به ضرورت اخذ مالیات از سوداگران بازار خودرو، گفت: اساسی‌ترین مشکل موجود در صنعت خودروسازی، هجوم سیل نقدینگی به بازار خودرو است این موضوع موجب جولان سوداگران در بازار شده به گونه‌ای که در 2 سال گذشته حدود 150 هزار میلیارد تومان نصیب دلالان این حوزه شد، بنابراین باید با اعمال مالیات سنگین، از جولان سوداگران در این بازار جلوگیری کرد.
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان برای ماندگاری از یک سو باید تنوع محصولات خود را افزایش دهند و از سوی دیگر تولید ارزان‌قیمت، رقابت پذیر و صادرات محور را در برنامه کاری خود داشته باشند. وی اضافه کرد: واردات مدیریت شده یکی از نیازهای بازار کنونی خودرو است زیرا با تحقق این مهم خودروسازان ناچارند برای رقابت با خودروهای وارداتی کیفیت خود را ارتقا بخشند، از سوی دیگر با واردات انحصار از بین می‌رود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هرچند خودروسازان محصولات جدیدی را به بازار عرضه کردند اما این محصولات عطش بازار را از بین نمی‌برد، زیرا انحصار در این حوزه وجود دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افزایش مستمر قیمت خودرو در کارخانه ثبات بازار را از بین می‌برد شورای رقابت باید به جای قیمت‌گذاری 6 ماهه به صورت سالانه بهای خودرو را تعیین کند.

رشد تولید و کاهش دلالی‌ با عرضه مسکن در بورس
فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عرضه مسکن در بورس کالا می‌تواند زمینه رشد تولید، بهبود معاملات، شفافیت قیمت‌ها و کاهش دلالی‌ها را فراهم کند. وی به مزایای عرضه مسکن در بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: البته این اثرات به‌مرور و دست‌کم یک سال پس از عرضه مستمر کالاها در بورس کالا نمایان می‌شود.
وی با بیان اینکه نباید از هیچ تلاش و تصمیم‌گیری برای رونق تولید بخش مسکن دریغ کرد، گفت: جهت‌گیری درست در بخش مسکن باید هدایت منابع به بخش تولید مسکن باشد که ابزارهای مالی بازار سرمایه از جمله سازوکار بورس کالا می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد.
دژپسند با بیان اینکه برای بررسی دقیق نتیجه عرضه مسکن در بورس کالا باید حدود یک سال از عرضه‌های مستمر بگذرد، تاکید کرد: عملکرد و فعالیت‌های بورس کالا کاملا مثبت ارزیابی می‌شود و از این رو شاهد عرضه گسترده محصولات مختلف و پذیرش‌های جدید در این بورس هستیم. وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از این درباره قیمت‌گذاری‌های دستوری گفته بود: قیمت‌گذاری دستوری کالاها تبعات زیادی برای اقتصاد و شرکت‌ها دارد که باید توجه شود، بورس و بازار سرمایه جای تعیین قیمت نیست بلکه مکانی برای کشف بهینه قیمت‌ها براساس سازوکار عرضه و تقاضاست؛ این رویه تاکنون در بورس کالا برای مبادلات کالایی دنبال شده و این بستر توانسته به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کالایی کشور کمک بسیاری کند.

ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل
علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید چه به صورت مبادی رسمی چه غیررسمی نباید اجازه داد که کالای خارجی که در داخل تولید شده و کیفیت مناسبی دارد، وارد کشور شود زیرا واردات این کالاها منجر به افزایش بیکاری می‌شود.
وی درباره تاثیر قاچاق بر تولید داخل، گفت:  پدیده قاچاق تاکنون کنترل نشده و این موضوع مشکلات بسیاری برای تولید داخل ایجاد کرده از سوی دیگر قاچاق از اشتغالزایی جلوگیری کرده و منجر به خروج منابع مالی از کشور می‌شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی قاچاق را مسئله‌ای چند بُعدی دانست و افزود: به نظر می‌رسد برخی به صورت ساماندهی شده به قاچاق دامن می‌زند زیرا 15 تا 25 میلیارد تومان قاچاق بیانگر این است که این قاچاق به شکل چمدانی انجام نشده و مافیای شکل گرفته در این حوزه این حجم از قاچاق را انجام می‌دهند.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه باید با قدرت سر اژدهای هفت سر قاچاق را قطع کرد، ادامه داد: چه به صورت مبادی رسمی چه غیررسمی نباید اجازه داد که کالای خارجی که در داخل تولید شده و کیفیت مناسبی دارد، وارد کشور شود زیرا واردات این کالاها منجر به افزایش بیکاری می‌شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افرادی که به صورت رسمی مجوز واردات کالاهایی را دارند که این کالاها در داخل باکیفیت مناسب تولید می‌شود، باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.


 برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید.  


 اطلاعات عمومی - دانستنیهای جالب و شنیدنی  اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

خرید و فروش + رهن و اجاره انبار و املاک صنعتی اداری –  تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر + خریدار و فروشنده باشید. 

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال