امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

دو شرط دیگر ثبت‌نام حذف شد

چالش طرح پیش فروش خودرو
از سال گذشته و همان زمان که طرح پیش فروش خودروسازان به شیوه جدید اجرایی شد بسیاری از کارشناسان نسبت به شیوه آن انتقاداتی وارد دانستند. هر چند هدف سیاستگذار از این طرح کاهش فعالیت دلالان و سفته بازان بود اما در عمل به گونه ای شد که دست بسیاری از خریداران واقعی از خرید خودرو کوتاه شد. بر این اساس در چند ماه گذشته چندین بار اصلاحاتی در این باره انجام شد که آخرین آن حذف دو شرط دیگر در قرعه کشی بوده است.
براساس مصوبه کمیته خودرو که تعیین‌کننده شرایط ثبت‌نام و محدودیت‌ها برای ثبت‌های فروش خودروسازان هستند، دو شرط از شرایطی که تاکنون اعمال می‌شده، در طرح‌های پیش‌فروش حذف خواهد شد.
از ابتدای آغاز طرح‌های فروش خودروسازان در قالب فروش فوق‌العاده با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه و پیش‌فروش‌های یکساله کمیته خودرو، با هدف دستیابی مشتریان واقعی به خودرو و حذف تقاضاهای کاذب که سبب اختلال در بازار می‌شود (خرید دلالان از کارخانه با قیمت مصوب و فروش در بازار آزاد) شرایط و محدودیت‌هایی را مصوب کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی، دارا نبودن پلاک فعال شخص متقاضی، ماندن سند و فاکتور فروش خودرو به مدت یک سال در رهن شرکت‌های خودروساز، تعلق شماره حساب و شماره تماس به شخص متقاضی و فاصله دست‌کم ۴۸ماه از آخرین زمان ثبت‌نام یا تحویل خودرو از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا اشاره 
کرد. 
   حذف الزام در رهن بودن یکساله سند خودروها
 در طرح‌های سال ۱۳۹۹ که همزمان با عید فطر سال گذشته آغاز شد، تا ابتدای اسفند ماه، مهلت مراجعه به شبکه خدمات پس‌از فروش سه ماه بود اما در فروش‌های اسفند ماه به بعد به پنج ماه افزایش یافت.
اکنون که به تازگی دو طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو و سایپا به تازگی برگزار شده و قرعه‌کشی آن‌ها نیز انجام شده است، قرار است در راستای استمرار آرامش بازار و حذف رفتارهای سودجویانه، در طرح‌های پیش فروش پیش‌رو برخی از محدودیت های ثبت نام حذف شوند. 
 الزام در رهن بودن یکساله سند خودروها و حذف ممنوعیت ثبت نام و صدور فاکتور نزد مجموعه‌های سایپا و ایران‌خودرو در ۴۸ ماهه گذشته، دو شرطی است که قرار است حذف شوند. 
مجید باقری،  قائم مقام فروش گروه خودروسازی سایپا در حاشیه برگزاری قرعه‌کشی آخرین طرح فروش فوق‌العاده چند محصول خود که روز گذشته برگزار شده است، ضمن تایید این خبر، اظهار کرد: با حذف برخی از محدودیت هایی که در گذشته و با دستور کمیته خودرو وزارت صمت به منظور کنترل التهابات کاذب بازار خودرو اعمال شده بود، تعداد بیشتری از مردم امکان ثبت نام و خرید خودرو از کارخانه را خواهند داشت و این امر کمک خواهد کرد که قیمت خودرو در بازار به صورت هیجانی افزایش پیدا نکند.
باتوجه به اینکه این دست از تصمیمات کمیته خودرو برای هر دو خودروساز اعمال می‌شود، این موضوع از گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز پیگیری شد و این شرکت خودروساز نیز پاسخ داد که برای تعدادی از محصولات حتی برای فروش‌های فوق‌العاده نیز این تصمیم اجرا خواهد شد که به‌زودی در اطلاعیه طرح‌های فروش اعلام خواهد شد. 

   انبار خودروها در پارکینگ
کارشناسان و نمایندگان مجلس انتقادات زیادی به طرح پیش فروش خودرو دارند. به گفته آنها این طرح هنوز نتوانسته دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه کند.
بررسی ها نشان می دهد   شیوه فعلی فروش سبب شد تعداد زیادی خودرو در پارکینگ‌ها انبار شود. در این مورد، علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت گفت: با وجود اجرای طرح‌های مختلف همچون قرعه‌کشی برای عرضه خودرو، باز در همین شرایط نیز حدود ۵۰ درصد خودروهای فروش رفته، گارانتی‌شان باطل شده و صرفا در برخی انبارها نگهداری می‌شوند تا با افزایش کاذب قیمت‌ها به حفظ سرمایه عده‌ای کمک کنند.

  دلالان پشت پرده سیستم قرعه‌کشی خودرو
  عضو هیات رئیسه صنایع و معادن مجلس نیز با بیان اینکه در طرح‌های پیش فروش خودرو بحث از شانس نیز گذشته و دست دلالان در کار است، گفت: اگر سازوکار کنونی پیش فروش خودرو علمی و مناسب بود، مردم راضی بودند در حالیکه نه مصرف کننده و نه تولیدکننده رضایتی از این مکانیزم ندارند.
بهزاد رحیمی با اشاره به ضرورت اصلاح سازوکار پیش فروش خودرو، گفت: در مکانیزم کنونی هر فردی که بتواند در طرح‌های پیش فروش برنده شود، می‌تواند یک شبِ چند میلیون تومان سود به دست آورد و این فروش به نوعی بخت‌آزمایی است.نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند محدودیت‌هایی مانند استفاده از کارت ملی، دارا بودن گواهینامه و... از شروط الزامی ثبت‌نام در طرح‌های پیش فروش و فروش فوری خودروسازان است اما شنیده می‌شود، برخی با پرداخت پول بیشتر می‌توانند در این طرح‌ها برنده شوند بنابراین باید شفاف سازی انجام شود.
وی با بیان اینکه در این طرح‌ها بحث از شانس نیز گذشته و دست دلالان در کار است، اضافه کرد: اگر سازوکار کنونی پیش فروش خودرو علمی و مناسب بود، مردم راضی بودند در حالیکه نه مصرف کننده و نه تولیدکننده رضایتی از این مکانیزم ندارند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سازوکار کنونی پیش فروش خودرو قابل دفاع نیست، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باید در سیاست‌های کنونی پیش فروش تجدیدنظر کنند.
عضو هیات رئیسه صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سود ناشی از مکانیزم‌های کنونی نصیب سوداگران می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که عرضه خودرو افزایش یابد، بیشتر مشکلات موجود در بازار برطرف شده و عطش بازار رفع خواهد شد.

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال