امروز ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

مشخصات عمومي شهرك:

شهرک صنعتی آی تی

شهرک صنعتی آی تی (شهرک و منطقه صنعتی) دراستان قم، شهرستان قم، کیلومتر 7 بزرگراه خلیج فارس (قم تهران) جنب مجتمع مهر و ماه واقع شده است.


 کاربری های شهرک صنعتی آی تی عبارتند از صنایع: فن آوری


به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران،  معاون اجرایی رییس‌جمهور روز شنبه در سفر به قم و در این نشست، گفت: شهرک صنعتی تخصصی فناوری اطلاعات( ICT ) قم در قالب یک پردیس علم و فناوری از تمام مزایا و مشوق‌های پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار خواهد بود.

"محسن منصوری" افزود: مالکیت ۴۲ هکتار در نظر گرفته شده به پارک علم و فناوری در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: در صورتی که شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم به تعهدات خود در قبال شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفقی داشته باشد، تسهیلات ویژه‌ای در واگذاری زمین به شرکت شهرکهای صنعتی ارائه خواهد شد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور تصریح کرد: اولویت واگذاری زمین در شهرک ICT با صنایع و شرکت‌هایی است که از طریق پارک علم و فناوری قم معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم به هر میزان که شرکت‌های دانش‌بنیان بنیان اعلام نیاز کنند باید زمین به آنها واگذار کند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست، از ادامه واگذاری زمین در شهرک صنعتی تخصصی فناوری اطلاعات( ICT ) قم پس از یک وقفه، توسط شرکت شهرک های صنعتی استان قم خبر داد.

"فرشاد مقیمی" با تاکید بر ضرورت‌های حمایت از شرکت‌های دانش بنیان افزود: با زیرساخت هایی که طی یک دهه اخیر توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در شهرک صنعتی تخصصی فناوری اطلاعات( ICT ) قم و همچنین شهرک صنعتی شهاب در مجاورت این شهرک، ایجاد شده است، شرایط برای فعالیت و توسعه واحدهای فناور و دانش بنیان فراهم شده است و واحدهای مربوطه می‌توانند نسبت به اخذ زمین و ایجاد واحد کسب وکار خود در شهرک صنعتی 42 هکتاریICT  اقدام نمایند.

وی، ادامه داد: بر اساس نظر معاون اجرایی رییس‌جمهور در سفر استانی به قم و جلسه با استاندار، شهرک ICT قم در کنار سایر مزایایی که برای شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده است، در قالب یک پردیس علم و فناوری نیز از تمام مزایا و مشوق‌های پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار خواهد بود.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: تا کنون 14 شرکت فعال در زمینه فناوری اطلاعات نسبت به دریافت زمین در شهرک مذکور از طریق شرکت شهرک های صنعتی اقدام نموده‌اند و بر اساس تفاهم فی‌مابین شرکت شهرک‌های صنعتی قم و پارک علم و فناوری، اولویت واگذاری زمین در شهرک ICT با صنایع و شرکت‌هایی است که از طریق پارک علم و فناوری قم معرفی می‌شوند.

مقیمی ابراز امیدواری کرد با همکاری دو نهاد، شاهد بهره برداری شایسته از این شهرک صنعتی و توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان در آینده ای نزدیک باشیم.

"سید محمد آقامیری" استاندار قم نیز با اشاره به مشکلات اجرایی شهرک ICT قم، ابزار داشت: رویکرد استان در واگذاری اراضی به شرکت‌هایی است که تولیدات دانش بنیان آنها گره‌ای از مشکلات مردم را حل کند.

گفتنی است که در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.


شهرک صنعتی شمس آباد کجاست؟


شهرک صنعتی عباس آباد


شهرک صنعتی نصيرآباد


شهرك صنعتي خاوران


شهرك صنعتی فيروزكوه


شهرك صنعتی خوارزمی


شهرک صنعتی پرند


شهرک های صنعتی پیشوا


شهرک صنعتی چرمشهر


شهرک های صنعتی قرچك


شهرک صنعتی دماوند2


شهرك صنعتي پایتخت (علي آباد)


شهرک صنعتی بهارستان


شهرک صنعتی ماهدشت - پیام - منطقه ویژه اقتصادی


شهرک های صنعتی استان البرز


شهرک صنعتی هشتگرد


شرکت شهرک‌های صنعتی تهران


شهرک صنعتی سالاريه


ناحیه صنعتی بيجين ری


ناحيه صنعتی دهك


شهرک صنعتی گلگون


شهرك های صنعتی واقع در استان سمنان


شهرک های صنعتی زرنديه


منطقه ویژه اقتصادی کاوه


شهرک های صنعتی واقع در استان مرکزی


شهرک صنعتی ساوه


شهرك صنعتي شكوهيه


شهرك صنعتی سلفچگان


شهرک های صنعتی خورآباد


شهرك صنعتي الغدير (نمونه كشوري)


شهرك صنعتی محمودآباد


ناحيه صنعتی دستجرد


شهرك صنعتي چاپ و نشر


شهرک صنعتی قنوات


شهرك صنعتي تخصصي ICT


منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی و تفاوت میان آن ها


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.