امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
جزییات ثبت نام مسکن ملی 
معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز مرحله جدید ثبت نام واحدهای اقدام ملی مسکن از ۱۹ خردادماه در ۲۴۰ شهر خبر داد که تا یک هفته ادامه دارد.
محمود محمودزاده اظهار کرد: از ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ مرحله چهارم فراخوان عمومی و ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در ۲۴۰ شهر آغاز شد و تا یک هفته ادامه خواهد داشت. متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir مراجه کنند.
محمودزاده همچنین گفت: حدود ۸۰ هزار نفر متقاضی در لیست انتظار هستند که در مراحل مختلف سیستم تایید نشده‌اند یا تایید شده اما سایر مراحل را تکمیل نکرده‌اند. این افراد هم می‌توانند در محله جدید ثبت نام کنند.
وی اعلام کرد که شهر جدید پردیس هیچ ظرفیتی ندارد و در این مرحله جزو شهرهای ثبت نامی نیست. پیش از این هم گفته شده بود که ظرفیت واحدهای اقدام ملی مسکن در پردیس از طریق ثبت نام ۳هزار واحد و از طریق مشارکت ۸ هزار واحد است که در دقایق ابتدایی نام نویسی مرحله اول ظرفیت پردیس تکمیل شد.
درخصوص این مرحله، محمودزاده درباره امکان حضور افرادی که از مراحل قبل ثبت نام انصراف داده‌اند یا حتی وجهی واریز کره اما جزو انصرافی‌ها بودند گفت: افرادی که انصراف داده‌اند اگر در محدوده ۲۴۰ شهر اعلام شده باشند می‌توانند باز هم نسبت به ثبت نام در مرحله جدید اقدام کنند.  
به گفته وی، روال و پروسه ثبت‌نام مانند گذشته است و مردم نگران نباشند. قرار نیست سایت با تکمیل ظرفیت بسته شود و متقاضیان برای نام‌نویسی یک هفته زمان دارند و پس از آن کسانی که ثبت نام کردند پالایش می‌شوند. شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ‌زنی شد و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز و سپس به دیگر استانها تسری پیدا کرد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. مسئولان وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن را حدود ۲۵ درصد اعلام کرده‌اند و اسلامی قول داده در نیمه اول سال ۱۴۰۰ ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح شود.
این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین محاسبات که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده به ۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. یادآور می‌شود، ثبت‌نام مراحل اول، دوم و سوم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. مرحله چهارم نام نویسی از روز ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

افت 8800 واحدی شاخص بورس
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افت ٨٨٢٣ واحدی به یک میلیون و ١۵١ هزار و ٨۴١ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افت ٣٢٠٢ واحدی به ٣٨٠ هزار و ٧۴٧ واحد رسید. نمادهای فملی، فولاد، شستا، وغدیر، کچاد و شتران بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار
رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته از پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار خبر داد و گفت: تاکنون خبری از تصمیم‌گیری و موافقت با این پیشنهاد در شورای عالی ترابری نشده است.
محمد رجبی در این باره اظهار کرد: در راستای افزایش هزینه‌های صنعت حمل و نقل ریلی پیشنهاد افزایش قیمت ۶۰ درصدی بلیت قطار را به شورای عالی ترابری ارائه کرده‌ایم اما تا کنون خبری مبنی بر برگزاری جلسه برای بررسی، تصمیم‌گیری و موافقت با این پیشنهاد نشده است. وی افزود: با وجود اینکه وضعیت پذیرش مسافر و سفرهای ریلی نسبت به سال گذشته و به ویژه نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۳۹۹ بهتر شده و رونق گرفته است اما شرکت‌های ریلی توان پرداخت حقوق پرسنل خودشان  را هم ندارند و عوامل بسیاری مانند انرژی، حقوق و دستمزد، تامین تجهیزات و... چند برابر شده است، هزینه‌ تمام شده شرکت‌های ریلی ۲۴۰ درصد افزایش یافته اما مردم کشش این میزان افزایش قیمت را ندارند. رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با بیان اینکه در ایام کرونا هیچ یک از کارگران و کارمندان در صنعت ریلی تعدیل نشده‌اند، ادامه داد: بر این اساس و با توجه به محاسبه و آنالیز هزینه‌های مترتب بر صنعت ریلی، پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار را ارائه کردیم.
پیش از این و در اواخر سال گذشته نیز قیمت بلیت قطار به نحوی افزایش یافت به گونه‌ای که هر مسافری ریلی باید تا ۵۰ درصد هزینه بلیت صندلی‌های خالی بابت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را پرداخت کند و به همین سبب مردم باید پول بیشتری را پرداخت کنند.

سامانه شاد پولی شد
به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از ابتدای تیرماه استفاده از سامانه شاد رایگان نیست و همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته درباره دسترسی به سامانه شاد گفته بود که تلاش می‌کنیم مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود. باوجود این، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  روز دوشنبه، هفدهم خردادماه اعلام کرد: سامانه دانش‌آموزی شاد در طول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به منظور ارایه خدمات آموزشی به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار داشت، این سامانه از ابتدای تیر سال جاری رایگان نیست.
وی افزود: به جای ارایه خدمات سامانه شاد بصورت رایگان، سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی با بسته‌های رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا براساس آن دانش‌آموزان بتوانند به کلاس‌های درسی دسترسی پیدا کرده و خدمات آموزشی خود را دریافت کنند. سامانه مورد استفاده برای ارائه خدمات آموزشی دانش‌آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌شود و وزارت ارتباطات نقشی در آن ندارد. تاکنون این وزارتخانه تمام توان خود را برای ایجاد دسترسی با کیفیت و مناسب به این سامانه‌ها از جمله سامانه شاد به کار گرفته است و از این پس هم با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، این همکاری را در قالب سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی ادامه خواهد داد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه ارایه این سیم‌کارت‌ها گفت: طرح سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی با قابلیت‌های مختلف و بسته‌های مورد نظر در معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در حال تدوین است و با تکمیل فرایندهای مورد نیاز در این سیم‌کارت‌ها، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود. از اول تیرماه تعرفه استفاده از این سامانه همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.
 
نظام بانکی موتور تولید نقدینگی و تورم شده است
محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، رئیس کمیته طرح بانکداری مجلس با بیان اینکه در 20 سال گذشته مجموع رشد اقتصادی کشور 36 صدم درصد بوده، گفت: اما در این مدت رشد نقدینگی 102.5 برابر شده و نظام بانکی فعلی به جای اینکه منشأ رشد اقتصادی باشد، موتور تولید نقدینگی و تورم شده است.
وی گفت: اولین بانک خصوصی کشور در سال 1380 راه افتاد و در بررسی که انجام دادیم در این 20 سال گذشته در حالی که مجموع رشد اقتصادی کمتر از یک درصد یعنی فقط 36 صدم درصد رشد تجمیعی بوده اما در همین مدت رشد نقدینگی 10 هزار و 250 درصد یعنی 102.5 برابر شده است و یکی از کارهای ما علاوه بر اینکه باید قانون بانک مرکزی را تغییر دهیم، رفع قوانین زائد و روان کردن محیط کسب و کار است.
وی اضافه کرد: رشد نقدینگی دو منشا دارد که یکی دولت و دیگری شبکه بانکی است؛ دولت از محل سیاهه فروشی ارز درواقع دلاری را که قابل تصرف نیست را به بانک مرکزی می‌فروشد و او را وادار می‌کند سیاهه ارز را بخرد و به جایش پول چاپ کند. همچنین یکی از برداشت‌های دولت، برداشت قانونی است که مطابق مصوبه مجلس صورت می‌گیرد، اما روش دیگر برداشت غیرقانونی یعنی از طریق فشار دولت بانک مرکزی پول چاپ می‌کند. منشا دوم نقدینگی از شبکه بانکی است که داستان پرغصه‌ای دارد. بر اساس مطالعه از سال 1380 که اولین بانک خصوصی در ایران تاسیس شد، مبنای مطالعه قرار گرفت. قبل از آن نسبت پول حاکمیتی به پول بانکی هرگز به 2 نرسید؛ یعنی تا قبل از بانک خصوصی مثلا اگر هزار تومان در بخش پول حاکمیتی ایجاد شده بود، کمتر از هزار تومان در بخش بانکی شکل گرفته بود.
رئیس کمیته طرح بانکداری مجلس اظهار داشت: بعد از ایجاد بانک خصوصی این نسبت مرتب افزایش یافت و اکنون نسبت پول حاکمیتی به پول بانکی یک به هفت است؛ یعنی میزان پول ایجادشده در شبکه بانکی به ویژه بانک‌های خصوصی 7 برابر پول حاکمیتی بوده است.
این نماینده مجلس گفت: از سال 80 که بانک خصوصی راه افتاد ما اقتدار پولی را از حاکمیت به شبکه بانکی شامل سهامداران عمده و مدیران بانکی منتقل کردیم و این جابجایی قدرت صورت گرفت که اگر این روند ادامه پیدا کند، آینده بدتر خواهد شد و این نقطه محوری ما در طرح اصلاح نظام بانکداری است و به خاطر همین مسأله ما نقطه عزیمت خود را از سال 80 مصادف با تاسیس اولین بانک خصوصی در نظر گرفتیم.
به گفته بحرینی، بانکداری خصوصی به شدت ترویج شد و توسعه پیدا کرد و قدرت پولی از حاکمیت به شبکه سهامداران عمده و مدیران بانک‌ها منتقل شد. در 20 سال گذشته هیچ وقت فکر نکردیم مقام ناظر بر شبکه بانکی در کجا قرار دارد و پول ایجادشده باید به کجا برود. آیا این پول صرف رشد اقتصاد و رفاه عمومی می‌شود یا منشا تورم می‌شود؟ 
وی ادامه داد: اگر یک بانک خصوصی یک کار اشتباهی را شروع کند، دولت و بانک‌های دیگر دنباله‌رو همان بانک بد می‌شوند. یعنی اگر یک بانک خصوصی تخلف از مقررات بانک مرکزی را شروع کرد و به ایجاد جاذبه برای جلب سپرده‌های مردمی انجام داد تا سهم بیشتری از این بازار به دست بیاورد، سایر بانک‌ها هم با او مسابقه می‌گذارند.

علت وقوع خاموشی‌های اخیر
رضا اردکانیان، وزیر نیرو درباره علت بروز خاموشی‌های اخیر گفت: گرمای زودرس، کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی، استخراج رمز ارزها و تاخیر در برنامه تعمیرات نیروگاهی، عمده علت‌های خاموشی‌ها بود.
وی افزود: امسال با وجود پیش بینی‌هایی که انجام شده بود با چندوضعیت غیرمتعارف نسبت به سال گذشته روبه‌رو شدیم که یکی گرمای زودرس بود؛ به این معنا که به‌طور متوسط فروردین ماه حدود پنج درجه و اردیبهشت‌ماه نیز چند درجه افزایش دما در سطح کشور اتفاق افتاد که  این به معنای استفاده زودتر از دستگاه‌های سرمایشی بود که خود بار قابل ملاحظه‌ای را نیاز دارد.
وی ادامه‌داد: از طرفی خشکسالی قابل ملاحظه‌ای که در سال آبی مهرماه ۱۳۹۹ تا آخر شهریور۱۴۰۰ ایجاد شد، منجر به کاهش قابل ملاحظه‌  ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی شد.
وزیر نیرو گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی هنگامی که همه سدها پر آب باشند ۱۲ هزار مگاوات است که با احتساب مسایل بازدهی، حدود ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت علمی از این نیروگاه‌ها می توان داشت.
وی اضافه‌کرد: همچنین نزدیک به ۷۳ هزار مگاوات نیروگاه نصب شده حرارتی وجود دارد که با احتساب نیروگاه‌های برق‌آبی در مجموع ۸۵ هزار مگاوات می‌شود که از آن ۷۳ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده حرارتی، ظرفیت عملی‌مان با توجه به مساله عمر نیروگاه ها و فرسودگی آنها و با توجه به وضعیت دما و ارتفاع محل استقرار نیروگاه نسبت به سطح دریا، یک کاهش توان خروجی داریم.
اردکانیان بیان‌داشت: بر این اساس در بهترین حالت حداکثر توان خروجی ما از آن ۷۳ هزار مگاوات، حدود ۵۰ هزار مگاوات است که با ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های برق‌آبی ها به ۶۰ هزار مگاوات می‌رسد؛ البته این ظرفیت وقتی به حداکثر می‌رسد که همه سدها پر بوده و همه واحدهای حرارتی نیز در مدار باشند.
وی افزود: بخشی از شرایطی که امسال پیش آمد قابل پیش‌بینی و برای آن برنامه‌ریزی شده بود، بخشی دیگر ناشی از گرمای زودرس و خشکسالی بود که که کاهش در توان نیروگاه‌های برق‌آبی را به دنبال داشت و بخشی دیگر، بحث رمزارزها بود.
وزیر نیرو توضیح‌داد: درخصوص رمزارزها، آن حدی که ما به‌همراه وزارت صنعت به عنوان ماینرهای مجاز داشتیم حدود ۳۲۱ مگاوات بود اما برآوردهای انجام شده داخلی و خارجی نشان می‌دهد ۱۰ درصد از انرژی مصرفی برای تولید رمزارزها برای ایران است.
وی گفت: برآوردهای همکاران ما مصرف حدود ۲ هزار مگاوات انرژی برق را نشان می‌دهد که توسط ماینرها مصرف می شود، اما فقط ۳۲۰ مورد آنها مجاز بود که اینها خاموش شدند.
اردکانیان افزود: مجموعه اینها شرایطی پیش آورد که ما در ۳۱ اردیبهشت ماه با اوج بار مواجه شدیم، در حالی که پارسال این اوج بار در اواخر خرداد و در سال ۹۸ در تیرماه اتفاق افتاده بود.
 
بی توجهی به رعایت سقف ۲۵ درصدی افزایش نرخ اجاره‌ مسکن
براساس گزارش های اعلام شده برخی بنگاه‌های املاک در سطح شهر تهران اقدام به کارشکنی در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا می‌کنند. گزارش ها نشان می دهد برخی بنگاه‌های املاک در مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی برای افزایش 25 درصدی قیمت اجاره کارشکنی می‌کنند. 
 این در حالی است که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اخیرا از مصوبه ستاد ملی کرونا برای تمدید یکساله قراردادهای اجاره با افزایش نرخ‌های اعلام شده خبر داده و درباره تمدید قراردادهای اجاره مسکن با توجه به تداوم شرایط کرونا تاکید کرده بود: مصوبه تمدید یکساله قراردادهای اجاره مسکن در ستاد ملی کرونا تصویب شد و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا شورای حل اختلاف به هیچ عنوان حق صدور حکم تخلیه برای مستاجر ندارد و نماینده شورای حل اختلاف در کمیته‌های اقتصادی ستاد ملی کرونا حضور داشته و در جریان صدور حکم تخلیه برای مستاجران قرار گرفته‌اند. رئیس اتحادیه املاک روز گذشته با تاکید بر نظارت مستمر بر فعالیت مشاوران املاک در موضوع اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا گفت:مردم در صورت مشاهده تخلف با اتحادیه تماس بگیرند. مصطفی قلی خسروی  به تسنیم اظهار کرد: اتحادیه املاک به طور مستمر بر عملکرد مشاوران نظارت می‌کند.
وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا برای حمایت از مستأجران با توجه به شیوع ویروس کرونا، افزود: بر اساس مصوبه ملی کرونا قراردادهای اجاره مسکن یکسال دیگر تمدید شده است.
وی در واکنش به کارشکنی برخی مشاوران املاک در تمدید قراردادهای اجاره، گفت: اتحادیه مشاوران املاک به شدت بر اجرای مصوبه ستاد کرونا نظارت دارد و از مردم هم می‌خواهیم تخلفات احتمالی را گزارش کنند. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: ما به شدت و در اسرع وقت به هر نوع تخلفی در این زمینه برخورد خواهیم کرد. براساس این گزارش، در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۲۹۳، ۲ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳، ۱ درصد کاهش داشت، اما در این دوره شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه قبل (اسفند ماه) و همچنین ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۳۲، ۳ و ۳۶، ۱ درصد رشد داشت. در فروردین ماه ۱۴۰۰ قائدی، معاون دفتر اقتصادی وزارت راه و شهرسازی درخصوص تمدید خودکار اجاره‌نامه‌ها و سقف افزایش اجاره‌بها توضیحاتی داده بود. وی درخصوص تمدید خودکار اجاره‌نامه‌ها در سال ۱۴۰۰ اعلام کرده بود: قرارداد مستاجرانی که بعد از تیر ماه تمام می‌شود به صورت خودکار تمدید می‌شود. او با اشاره به اینکه موجر به دلیل تمدید خودکار قرارداد، نمی‌تواند حکم تخلیه بگیرد گفته بود: بعد از پایان قرارداد مستاجر موظف نیست خانه را تخلیه کند و توسط مراجع قضایی حکم تخلیه صادر نمی‌ شود و امسال میزان افزایش اجاره‌بها در تهران ۲۵ درصد، کلان‌شهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد است همچنین در شرایطی که موجر قصد ساخت یا فروش واحد مسکونی خود را داشته باشد یا واحد مسکونی را برای فرزند خود که تشکیل خانواده داده است بخواهد، همچنین اگر مستاجر برای چند ماه اجاره‌بها را پرداخت نکرده باشد، امکان صدور حکم تخلیه وجود دارد اما در حال حاضر که دو ماه از این خبر می‌گذرد در برخی مناطق پایتخت بنگاه‌های املاک با تحت فشار قرار دادن مستاجران و اعلام ناکارآمدی مصوبه ستاد ملی کرونا به‌دنبال اجاره دادن مسکن با قیمت‌های بسیار بالا هستند.  در این بین اتحادیه مشاوران املاک به خصوص در ایام جابه‌جایی بازار اجاره نه تنها نظارتی برای بنگاه‌های املاک ندارد بلکه معتقد است این مصوبه دخالت در زندگی مردم بوده است.
 
خیز تایرسازان برای افزایش قیمت
فعالان صنعت تایر در حالی برای عرضه تولیداتشان در بورس کالا دست به کار شده اند که با گذشت 7 ماه از آزادسازی قیمت گذاری لاستیک، دوباره ساز افزایش قیمت را کوک کرده و برای گرانی خیز برداشته‌اند.
پس از آنکه آبان سال گذشته قیمت‌گذاری تایر آزاد و به انجمن تولیدکنندگان تایر سپرده شد، تولیدکنندگان وعده رفع مشکلات موجود در عرضه تایر را دادند،‌ اما حالا با گذشت چند ماه مردم همچنان برای خرید تایر مورد نیاز خود با مشکل روبرو هستند. طرح عرضه تایر در بورس کالا یکی از راهکارهایی است که این روزها برای رفع مشکل مردم در دستور کار قرار گرفته است.
مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنعت تایر کشور در این مورد با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای فروش تایر در بورس کالا، اظهار داشت: به تازگی برای شفاف سازی قیمت تایر، طرح عرضه لاستیک در بورس کالا را مطرح کرده‌اند و در حال حاضر یکی از شرکت‌ها اقدام به عرضه لاستیک در بورس کرده است که اگر نتیجه دهد، این روند را برای سایر شرکت‌ها ادامه خواهیم داد.
وی افزود: با توجه به ظرفیتی که بورس کالا دارد، باید دید چه میزان کالا را می توان در آن عرضه کرد. اکنون نحوه عرضه تایر طوری است که لاستیک را به نمایندگی ها می فروشیم و نمایندگی ها وظیفه دارند آن را از طریق سامانه ثبت و به فروش برسانند.
تنها با بیان اینکه میزان تولید لاستیک نسبت به گذشته افزایش داشته است، گفت: اکنون در شرایط تحریم هستیم و این موضوع بر کسی پوشیده نیست، اما تمام تولیدکنندگان به دنبال دور زدن تحریم ها بودند و توانستند میزان تولید را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه در آینده افزایش قیمت برای لاستیک  خواهیم داشت، تشریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از عوامل در افزایش قیمت هر کالایی تاثیرگذار است، اکنون افزایش قیمت برای لاستیک خارج از قاعده نیست. با توجه به اینکه هزینه بسیاری از عوامل مانند دستمزد، بیمه، هزینه آب، برق و ... افزایش داشته است، در قیمت نهایی یک کالا تاثیر گذار خواهد بود و در نتیجه در آینده قیمت لاستیک نیز افزایش خواهد یافت.
سخنگوی انجمن صنعت تایر کشور با بیان اینکه در آینده نزدیک با اجرای برخی طرح‌ها در حوزه خرید ماشین آلات و تجهیزات جدید، افزایش بهره وری و تجدید نظر در فرایند تولید در تعدادی از کارخانه ها خواهیم داشت، گفت: همه شرکت ها به دنبال این هستند که تولید تایر را افزایش دهند و می‌توان گفت که در آینده ای نزدیک شاهد تحولات قابل توجهی در تولید و توسعه صنعت تایر در کشور خواهیم بود.
 
۷ میلیون ایرانی رمزارز خریده‌اند!
اتاق بازرگانی ایران می‌گوید با وجود آنکه آمار دقیقی از فعالیت ایرانیان در حوزه رمزارز وجود ندارد اما به نظر می‌رسد حدود هفت میلیون ایرانی در این حوزه وارد شده‌اند.
با وجود آنکه دولت در ماه‌های گذشته تلاش کرده لااقل در حوزه استخراج رمزارزها مجوزهایی صادر کند و این کار را به دو حوزه قانونی و غیرقانونی تقسیم بندی کند اما همچنان آمار دقیقی از تعداد ماینرهای فعال در ایران وجود ندارد و حتی با افزایش قطعی برق در فصل گرم امسال، انگشت اتهام به سمت آنها رفت.
در کنار آن، با توجه به نبود متولی مشخصی برای رمزارزها، مشخص نیست مردمی که قصد ورود به این حوزه را دارند، پول خود را باید در اختیار چه صرافی قرار دهند و آیا اساسا دولت امکان نظارت بر این حوزه را دارد یا خیر. با وجود تمام این گمانه زنی‌ها، به نظر می‌رسد تعداد افرادی که در ایران نسبت به خرید و فروش رمزارزها اقدام کرده‌اند از چند میلیون نفر عبور کرده است.
فرزین فردیس، عضو اتاق بازرگانی تهران  در این رابطه گفت: من فکر می‌کنم در شرایط تازه و بعد از تجربه ریزش‌های اخیر در بازار رمزارزها، هیجانات پیوستن به این بازار در مردم فروکش خواهد کرد و افراد با آگاهی بیشتر وارد این بازار می‌شوند. این فعال اقتصادی افزود: در واقع در آینده‌ای نزدیک، افراد بیشتری به این جمع‌بندی می‌رسند که باید بازی کردن در زمین رمزارزها را یاد بگیرند و نیاز به «آگاهی» دارند.  
این تحلیل‌گر حوزه آی‌تی در پاسخ به این پرسش که نداشتن آمار مشخص چطور می‌تواند بر این بازار در ایران اثر بگذارد، توضیح داد: دولتی‌های ما، ماینینگ را تبدیل به امری زیرزمینی کردند. متاسفانه وزارت نیرو با این مساله به صورت قهری برخورد کرد و تعداد زیادی از افراد را از فعالیت شناسنامه دار  و قانونی دور و آن‌ها را به ادامه دادن در بستری غیرشفاف، تشویق کرد.  
فردیس همچنین درباره آمار تعداد افرادی که در ایران رمزارز خریداری کرده‌اند گفت:  سناریوهای مختلفی درباره کسانی که خرید و فروش رمز کرده‌اند، با تخمین‌های متعددی وجود دارد. من فکر می‌کنم بین ۷ تا ۸ میلیون ایرانی، احتمالا مقداری دارایی از جنس رمز ارز دارند.
به گفته عضو اتاق بازرگانی تهران، این تخمین ریشه در تعداد اکانت‌های فعال بر صرافی‌های دیجیتال، دارد. بر اساس آمارهای اعلام شده، ۲.۵ میلیون اکانت در این صرافی‌ها وجود دارد که به نظر می‌رسد هرکس اکانتی در این صرافی‌ها دارد احتمالا برای اطرافیانش هم خرید و فروش می کند چون افراد کمی دانش آی تی برای ورود به بستر صرافی ارز دیجیتال دارند و در نتیجه هر نفر احتمالا برای حدود ۳ نفر از اطرافیانش هم خرید و فروش می‌کند که این استدلال ما را به حدود هفت میلیون نفر می‌رساند.
منبع روزنامه حمایت

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات، برای برخی صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال ۱۳۹۹، مالیات مقطوع تعیین کرد.

سازمان امور مالياتي

به گزارش همشهری آنلاین از سازمان امور مالیاتی ایران، امید علی پارسا، با صدور دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱۴۰۰/۵۱۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ و همچنین دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱۵۱۶۱/د مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۸، ضمن اعلام مشمولین تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات های مستقیم جهت برخورداری از تسهیلات مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۹، نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن را نیز تشریح کرد.

در متن دستورالعمل های صادره رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور آمده است:

بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده (۱۰۰) اصلاحی مصوب  ۱۳۹۴/۰۴/۳۱  قانون مالیاتهای مستقیم و با رعایت مفاد بند (ع) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و همچنین با عنایت به مفاد جزء (۲) بند (الف) مصوبه شماره (۲) هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا ، به منظور تکریم مودیان، تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال ۱۳۹۹ برخی از صاحبان  مشاغل (به استثنای  صاحبان مشاغل گروه اول ماده (۲) آیین نامه اجرایی  موضوع ماده (۹۵ ) قانون فوق)، مقرر می دارد:

 

الف - مشمولین تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحیه مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ :

۱-صاحبان مشاغل گروه های دوم و سوم موضوع ماده (۲) اصلاحی آیین نامه اجرایی موضوع ماده (۹۵) قانون فوق  که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۳۹۹ حداکثر چهل و پنج برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیاتهای مستقیم، مبلغ شانزده میلیارد و دویست میلیون ( ۱۶/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ) ریال بوده، مشمول این دستورالعمل می باشند و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ ( فرم مذکور در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده خواهد شد) از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم اصلاحیه مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱  و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف می شوند.

۱-۱-صاحبان مشاغلی که واجد شرایط حکم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مذکور بوده و بر مبنای موضوع فعالیت و یا استقرار محل فعالیت با دارا بودن مجوز فعالیت از مراجع ذیصلاح در عملکرد سال ۱۳۹۸ مشمول برخورداری از معافیت مالیاتی یا نرخ صفر مالیاتی شده اند، مشروط به حفظ ضوابط معافیت یا نرخ صفر مالیاتی در طی سال ۱۳۹۹، می توانند از مزایای این دستورالعمل استفاده نموده و عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، موجب لغو معافیت آنها نخواهد شد. بدیهی است مفاد بندهای (۵) و (۶) این دستورالعمل برای اینگونه مؤدیان نیز جاری بوده و در صورت خروج مودی از شمول مفاد تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیاتهای مستقیم، علاوه بر موارد مذکور در بندهای (۵) و (۶) این دستور العمل، از هر گونه معافیت مالیاتی یا نرخ صفر مالیاتی محروم خواهند شد.

ب- نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن:

۲-مالیات صاحبان مشاغل بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۸ (اعم از اصلی و متمم) به شرح زیر به صورت مقطوع تعیین می شود:

۱-۲-صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی تا ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال ، بدون افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸ ؛

۲-۲-صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی از ۳۰/۰۰۰/۰۰۱ تا ۶۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال با ۴% (چهار درصد) افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸ ؛

۳-۲- صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی  از ۶۰/۰۰۰/۰۰۱ ریال تا ۱۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال با ۸% (هشت درصد) افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸ ؛

۴-۲- صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی بیشتر از ۱۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال با ۱۲ % (دوازده درصد) افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸؛

تذکر: بندهای فوق مربوط به مؤدیانی می باشد که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۳۹۹ از مبلغ ۱۶/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال بیشتر نباشد. مودیانی که میزان فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۳۹۹ بیش از مبلغ مذکور می باشد، مکلف به تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلق با رعایت مقررات مربوط می باشند.

۳-صاحبان مشاغلی که تمایل به استفاده از شرایط این دستورالعمل را دارند، می بایست از طریق سیستم الکترونیکی (طبق فرم مربوط) از طریق پایگاه اینترنتی https://ntr.tax.gov.ir مراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نمایند. تسلیم فرم مذکور به عنوان آخرین اقدام در مهلت مقرر قانونی توسط مودی به منزله پذیرش کلیه  شروط دستورالعمل از جانب مودی خواهد بود. بدیهی است مالیات عملکرد سال ۱۳۹۹ مودیان موضوع این دستورالعمل در صورتی که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ خود را در موعد مقرر قانونی تسلیم  نمایند و پس از تسلیم اظهارنامه مالیاتی، فرم موضوع بند (۱) این دستورالعمل را قبل از پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ ، به عنوان آخرین اقدام تسلیم ننمایند و یا در مهلت مقرر، فرم مربوطه را به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم نکنند از شمول این دستورالعمل خارج بوده و با رعایت مقررات مربوطه تعیین خواهد شد.

۴- درخصوص صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت یک جا تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ نداشته باشند، مالیات مقطوع فوق حداکثر تا پنج ماه به صورت مساوی تقسیط می شود. عدم پرداخت مالیات در موعد مقرر، مشمول جریمه موضوع ماده (۱۹۰) قانون مالیاتهای مستقیم خواهد بود.

۵- هر گاه اسناد و مدارک مثبته ای  به دست آید که مشخص شود مجموع فروش کالا و ارائه خدمات مؤدی در سال ۱۳۹۹ بیش از مبلغ ابرازی به عنوان فروش کالا و خدمات و سایر درآمدهای فرم موضوع بند (۱) این دستورالعمل بوده، مشروط به این که مجموع درآمد مودی از حدنصاب مقرر(۱۶/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال) تجاوز ننماید،  با رعایت مقررات بند (۱-۴) ماده (۴۱) آیین نامه  اجرایی موضوع ماده (۲۱۹) قانون مالیاتهای مستقیم، نسبت به محاسبه و حسب مورد مطالبه مابه التفاوت مالیات متعلقه (مالیات قابل مطالبه عبارت خواهد بود از مالیات متعلقه پس از کسر مالیات ابرازی مودی در فرم  موضوع بند (۱) این  دستورالعمل) با رعایت مقررات اقدام خواهد شد. ما به التفاوت مالیات مطالبه شده در اجرای این بند از دستورالعمل، مشمول جریمه موضوع ماده (۱۹۲) قانون مالیاتهای مستقیم نخواهد بود .

۶- هرگاه اسناد و مدارک مثبته ای به دست آید که مشخص شود مجموع فروش کالا و ارائه خدمات مودی در سال ۱۳۹۹ بیش از مبلغ ۱۶/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال بوده، مودی مذکور مشمول مفاد تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیاتهای مستقیم نبوده و علاوه بر محاسبه و مطالبه مالیات وفق مقررات ماده (۹۷) قانون مالیاتهای مستقیم، مشمول جرایم متعلقه از جمله جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی و همچنین عدم امکان استفاده از کلیه معافیت ها و نرخ صفر از جمله معافیت موضوع ماده (۱۰۱) قانون مالیاتهای مستقیم خواهد شد.

تبصره: با عنایت به اینکه به موجب مفاد بند (۱) این دستورالعمل، مودیان مشمول دستورالعمل، از نگهداری اسناد و مدارک  موضوع قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحیه مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱  معاف می باشد، لذا مفاد حکم  بندهای (۵) و (۶) این دستورالعمل در ارتباط با اسناد و مدارک مثبته به دست آمده خرید، بهای تمام شده کالای فروش رفته و بهای تمام شده خدمات ارائه شده که با رعایت مفاد آیین نامه اجرایی یاد شده در بند (۵) این دستورالعمل از جمله تعیین ارزش منصفانه ، منتج به تعیین فروش/ درآمد ارائه خدمات بیش از مبلغ ابرازی مودی در فرم موضوع بند (۱) این دستورالعمل باشد نیز جاری خواهد بود. بدیهی است در صورت ارائه اسناد و مدارک مستند توسط مودی  مبنی بر درج بخشی از اقلام خرید در موجودی کالای پایان دوره، رعایت  موازین قانونی در عدم محاسبه فروش این بخش از کالا در سال ۱۳۹۹ و احتساب آن به فروش سنوات بعد مودی حسب مستندات ارائه شده ضروری می باشد .

ج- سایر موارد:

۷- صاحبان مشاغلی که سال ۱۳۹۹ اولین سال فعالیت آنها بوده است، مشمول  برخورداری از مفاد این دستورالعمل نخواهند بود و لذا مکلف به انجام تکالیف قانونی از جمله تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر می باشند.

۸-هرگونه تغییر محل فعالیت در سال ۱۳۹۹ نسبت به محل فعالیت در سال ۱۳۹۸ با عنایت به مفاد ماده (۳) آیین نامه اجرایی موضوع تبصره (۳) ماده (۱۶۹) قانون مالیاتهای مستقیم مشمول ثبت نام جدید بوده و مودی در محل فعالیت جدید مشمول این دستورالعمل نخواهد بود.( به استثنای مشاغل موضوع آیین نامه مذکور که براساس مجوز صادره از طرف مراجع ذی صلاح بیش از یک محل فعالیت برای همان مجوز داشته باشند).

۹- آن دسته از صاحبان مشاغلی که مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ آنها حسب مورد با اعمال مقررات موضوع مواد (۱۳۷)، (۱۶۵) و (۱۷۲) قانون مالیاتهای مستقیم محاسبه شده و یا در طی سال ۱۳۹۸ به طور کامل فعالیت نداشته اند، ابتدا باید مالیات سال ۱۳۹۸ آنها بدون رعایت موارد مذکور محاسبه و سپس مبنای رشد مورد نظر قرار گیرد.

۱۰-مالیات عملکرد سال ۱۳۹۹ مودیان موضوع این دستورالعمل درصورتی که متقاضی اعمال مقررات قانونی از جمله مفاد مواد (۱۳۷)، (۱۶۵) و (۱۷۲) قانون مالیاتهای مستقیم درخصوص درآمد عملکرد سال ۱۳۹۹ خود هستند، از شمول این دستورالعمل خارج بوده و با رعایت مقررات مربوطه تعیین خواهد شد .

۱۱- کلیه صاحبان مشاغلی که علاوه بر فعالیت اصلی خود نسبت به خرید سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام نموده و سکه های خریداری شده را در طول سال ۱۳۹۹ دریافت کرده اند، برای پرداخت مالیات سکه می بایست به صورت مجزا و بر اساس دستورالعمل صادره در ارتباط با تعیین میزان مالیات سکه اقدام نمایند .

۱۲-آن دسته از صاحبان مشاغل موضوع بند (الف) این دستورالعمل که مالیات تشخیصی عملکرد سال ۱۳۹۸ آنان به قطعیت نرسیده است، درصورت تکمیل و ارسال فرم مربوط با اعمال درصدهای تعیین شده مطابق بند (ب) این دستورالعمل به نسبت مالیات تشخیصی عملکرد سال ۱۳۹۸ ، مشمول این دستورالعمل خواهند بود. بدیهی است چنانچه مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ مودیان موضوع این بند در فرآیند رسیدگی و دادرسی مالیاتی، کاهش یابد، این امر تاثیری در میزان مالیات مقطوع پذیرفته شده عملکرد سال ۱۳۹۹ آنها نخواهد داشت .

۱۳-صاحبان مشاغلی که با توجه به میزان سود دهی فعالیت خود درخواست پرداخت مالیات بیش از مبالغ مندرج در بند (ب) این دستورالعمل را دارند، می توانند نسبت به پرداخت اقدام نمایند و مبالغ مذکور در بند (ب) مانع از پرداخت مالیات بیشتر از مبالغ اعلام شده نمی باشد و اینگونه مودیان نیز مشمول برخورداری از مفاد این دستورالعمل با رعایت مقررات مربوطه خواهند بود .

۱۴-میزان مالیات مقطوع پزشکانی که در عملکرد سال ۱۳۹۹ مشمول حکم بند (ح) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ بوده اند، معادل مالیات تعیین شده به شرح بند (۲) این دستورالعمل یا مالیات مکسوره آنها، هرکدام که بیشتر باشد تعیین می شود.


تمامی مشاغل و اصناف باید مالیات خود را سالانه از طریق اظهار نامه مالیاتی پرداخت کنند. اما چگونگی محاسبه مالیاتی اصناف یکی از مهم ترین سوالاتی است که برای افراد به وجود می‌آید، پرداخت مالیات برای همه اصناف به یک میزان نیست.

انواع مالیات:

پرداخت مالیات تنها مختص درآمد یک شرکت نیست، بلکه به اشخاص نیز تعلق می گیرد. اما به طور کلی در یک کشور مالیات به دو دسته; مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی می شوند.

1- مالیات مستقیم

مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد شامل تمامی مشاغل و اصناف از جمله فروشگاه های تجاری، املاک، سوپر مارکت ها و… است. اما علاوه بر مشاغل، مالیات بر درآمد منابع مختلف، درآمد اتفاقی، اشخاص حقوقی نیز جزو مالیات مستقیم به حساب می آید.

مالیات بر دارایی

مالیات بر دارائی از طریق زیر دریافت می شود:

حق تمبر

مالیات بر ارث

مالیات بر اراضی بایر

مالیات بر مستغلات مسکونی خالی

مالیات سالانه املاک

2- مالیات غیر مستقیم

دسته دوم مالیات‌ها به صورت غیرمستقیم پرداخت می شود که به عنوان مالیات بر ارزش افزوده و حقوق و عوارض گمرکی که بر روی کالاهای صادراتی و وارداتی اعمال می شود که بر اساس نوع و ویژگی های کالا با هم متفاوت هستند.

مالیات بر اصناف چگونه محاسبه می شود؟

تمامی مشاغل و اصناف باید مالیات خود را سالانه از طریق اظهار نامه مالیاتی پرداخت کنند. اما چگونگی محاسبه مالیاتی اصناف یکی از مهم ترین سوالاتی است که برای افراد به وجود می‌آید، پرداخت مالیات برای همه اصناف به یک میزان نیست. با توجه به میزان درآمد هر صنف مالیات آن‌ها محاسبه می شود. که ممکن است برای درآمدهای پایین میزان مالیات ۹ درصد از درآمد سالانه و برای درآمدهای بالا به ۲۵ درصد نیز برسد. بعد از محاسبه درآمد سالانه میزان ۱۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از درآمد معافیت مالیاتی دارد و باقی درآمد شامل مالیات می‌شود. البته توجه کنید که این نرخ برای درآمدهای پایین محاسبه می‌شود و تا ۲۵ درصد نیز ختم می‌شود.

برای مثال اگر فردی ماهانه دو میلیون تومان سود داشته باشد، درآمد این فرد در سال، ۲۴ میلیون تومان می‌شود. در نتیجه برای پرداخت مالیات ۱۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معاف می‌شود و ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از درامد مشمول مالیات می شود.

به دلیل اینکه مبلغ مشمول مالیات، زیر ۵۰ میلیون تومان است، بنابراین نرخ ۱۵درصد مالیات شامل وی شده و فرد باید مبلغ یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان را به عنوان مالیات پرداخت کند.

مشمولین مالیات بر اصناف چه کسانی هستند؟

افرادی که به تازگی شغلی برپا کردند باید طبق قانون بعد از ۴ ماه این موضوع را به سازمان امور مالیاتی اطلاع بدهند. تا معافیت های مالی مشمول آنان شود در غیر اینصورت نه تنها از معافیت مالی برخوردار نمی شوند، بلکه باید جریمه هم که ۱۰% مازاد بر مالیات است، پرداخت کنند.

اما برای پرداخت مالیات اصناف و مشاغل با توجه به نوع و حجم فعالیت به سه گروه دسته بندی می شوند.

گروه اول : مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا ده برابر درآمد که مبلغ ۳ میلیارد تومان باشد.

گروه دوم : مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا ده برابر درآمد که مبلغ ۱ میلیارد تومان تا ۳ میلیارد تومان باشد.

گروه سوم : افرادی که جزو گروه اول و دوم نباشند در گروه سوم قرار می گیرند، در این گروه افرادی که فعالیت آن‌ها ارائه خدمات باشند، آنگاه ۵۰ درصد از مبلغ تعیین شده ملاک است.

افراد مانند دارندگان کارت بازرگانی، صاحبان کارخانه ها، واحد های تولیدی، صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر، صاحبان بیمارستان ها و مراکز درمانی، صاحبان مشاغل صرافی، فروشگاه های زنجیره ای، برخی از اصناف و … همگی جزو افرادی هستند که باید سالانه مالیات پرداخت کنند.

آسان ترین راه برای تهیه اظهارنامه مالیاتی اصناف چیست؟

استفاده از نرم افزار فروشگاهی که عملیات فروشگاهی را سریعتر و دقیق‌تر انجام می دهد، شاید بهترین، سریعترین و ساده‌ترین روش برای تهیه اظهارنامه مالیاتی اصناف باشد. ثبت تمامی فاکتورها خرید و فروش باعث می گردد تا تمامی گزارشات مورد نیاز برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی به صورت خودکار ایجاد شده و در اختیار شما قرار گیرد در نتیجه شما می توانید تمرکز بیشتری بر روی کسب و کار فروشگاه‌تان داشته باشید. نرم افزار دشت همکاران سیستم به عنوان یک نرم افزار فروشگاهی، به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیندهای فروش و حسابداری فروشگاه‌تان، گزارشات مورد نیاز برای اداره مالیات نظیر گزارش TTMS، صورت سود وزیان سالانه و… را بدون نیاز به حسابدار تهیه کنید.

منبع:تیتریک



 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 


ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال